Staničić: Moramo biti mudri u formiranju cijena

09.06.2025.

23:05

Autor: D. S./Otvoreno/HRT

Otvoreno
Otvoreno
Foto: Otvoreno / HRT

Je li Hrvatska kao turistička destinacija skupa i što nas u turizmu očekuje ovog ljeta bila je tema emisije Otvoreno.

Govoreći o turističkim brojkama ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je da su one trenutačno zadovoljavajuće. 


- Otprilike gledamo tri ključna prolazna vremena - prvih šest mjeseci, prvi dio turističke predsezone, koji nam je izrazito bitan. Zatim glavni dio godine, odnosno dva ključna ljetna mjeseca. I onda postsezonu, rekao je Glavina i naglasio da je Hrvatska cjelogodišnja turistička destinacija.


- Trenutačne brojke na tragu su naših očekivanja. Imali smo oscilacije, treći mjesec imao je veliki pad, gotovo 30 %, pa je onda četvrti mjesec imao rast. Početak lipnja je iznimno dobar, tako da vjerujem da ćemo u najmanju ruku ponoviti rezultate za turističku predsezonu koje smo imali prošle godine, rekao je Glavina.

Hrvatska se prezentira u svijetu kao zemlja koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete, no i premijer Andrej Plenković poručio je nedavno da i drugi imaju more te da svi u turizmu budu pametni s cijenama.


- Sve je isključivo na nama, utakmica je nikad ozbiljnija, nikad otvorenija, ovisi o nama kakav ćemo imati turistički rezultat, naglasio je Glavina.

Tonči Glavina

Tonči Glavina

Foto: Otvoreno / HRT

Povratak britanskih turista


- Uobičajeno je da je struktura gostiju u prvom dijelu godine nešto drugačija nego na kraju godine, kada primat preuzimaju strana tržišta koja gravitiraju prema Hrvatskoj u ljetnim mjesecima i kada ostvarujemo najveći promet, rekao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.


- Nijemci prednjače kao najbrojniji gosti, zatim Austrijanci, Slovenci, Česi, Poljaci... Posebno veseli da smo prošle godine zabilježili potpuni povratak britanskog tržišta i ove godine imamo kontinuitet rasta turističkog prometa s tog tržišta, naglasio je.


Hrvatska ima široku lepezu zemalja odakle nam dolaze gosti. 


- To znači da smo interesantni, da smo jedna od najpoželjnijih destinacija, da smo prisutni na tržištu kroz brojne marketinške aktivnosti, kampanje, suradnje i sve ono što radimo u kontekstu promocije Hrvatske kao cjelogodišnje i kvalitetne turističke destinacije, kaže Staničić.

Kristjan Staničić

Kristjan Staničić

Foto: Otvoreno / HRT

Ostojić: Tržište prihvaća cijene koje nudimo u odnosu na kvalitetu 


Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić ističe da i konkurencija ozbiljno radi.


- Konkurencija ne spava. Prema sadašnjim brojkama u organiziranom dijelu hrvatskog turizma, pritom mislim na hotele i kampove, stvari su relativno dobre. Ne postoji nekakva bojazan za neke velike teškoće i sve ide ka brojkama od lani, rekao je Ostojić.


Istaknuo je da, kada se radi o hotelima i kampovima, računa da bi prihodi ove godine trebali biti negdje 3 - 5 % viši od protekle godine.


- Dobro smo čuli poruke koje su nam upućene, no hrvatski hoteli su prošle godine u odnosu na pretprošlu poskupjeli svega 1,9 %, kaže te navodi podatak da su hrvatski hoteli s pet zvjezdica prošle godine 15. kolovoza bili popunjeni 96,5 %, a kampovi s pet zvjezdica bili su popunjeni 100 %.


- To znači da tržište prihvaća ove cijene koje nudimo u odnosu na kvalitetu koju nudimo, zaključio je Ostojić.

Veljko Ostojić

Veljko Ostojić

Foto: Otvoreno / HRT

Potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore za sektor ugostiteljstva i turizma Joso Smolić ističe da gosta u Hrvatskoj čeka prvenstvenog kvaliteta, sigurnost i prepoznata destinacija.


Smatra da su naše cijene u ugostiteljstvu, bar za sada, ostale na razini od prošle godine. Apelirao je na kolege da cijene, koliko je moguće, ostanu na prošlogodišnjoj razini, ali da se naglasak stave na kvalitetu usluge.

Joso Smolić

Joso Smolić

Foto: Otvoreno / HRT

- Omjer cijene i kvalitete u Hrvatskoj u odnosu na Španjolsku, Grčku, Francusku, Italiju, kao naše najveće konkurente, s obzirom na naše interne analize, ali i istraživanja koja pratimo na globalnoj razini, govori u prilog tome da je Hrvatska još uvijek, generalno gledajući, cjenovno konkurentna zemlja, naglasio je Staničić.


Čeka nas jedno vruće ljeto i intenzivna glavna turistička sezona. 


- Puno je posla pred nama, moramo biti mudri i pametni u formiranju cijena. Potruditi se da damo najveću razinu kvalitete i da budemo dobri domaćini, zaključio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!