Jamstveni list trebao bi biti garancija da ćete pokvareni uređaj moći zamijeniti ispravnim, da će vam serviser besplatno popraviti ili zamijeniti oštećeni dio ili da ćete moći dobiti povrat novca - no gorka iskustva gledatelja govore suprotno.
Jamstveni list trebao bi biti garancija da ćete pokvareni uređaj moći zamijeniti ispravnim, da će vam serviser besplatno popraviti ili zamijeniti oštećeni dio ili da ćete moći dobiti povrat novca - no gorka iskustva gledatelja govore suprotno.
Naša sugovornica ima petogodišnje jamstvo za televizor. Serviser ga ne prihvaća jer smatra da je po ekranu prolivena voda pa se popravak mora platiti 4 tisuće kuna, onoliko koliko vrijedi i televizor.
Kada je gospođa Mladenka Marin kupila novi televizor na popustu, bila je zadovoljna omjerom cijene i kvalitete. Nakon osam mjeseci, dok je gledala omiljenu seriju, kvar - crte na ekranu.
Televizor je kupljen preko internetske stranice E-kupi pa im se Mladenka Marin obratila zbog kvara. Oni su je uputili na ovlašteni servis.
- E - kupi nisam kontaktirala više ne nego sam kontaktirala Rumunjsku jer tamo su naši zastupnici za Samsung za Hrvatsku i oni su mi rekli da će mi dati ovlašteni servis u Rijeci i normalno ja sam išla na Krasicu. Tamo mi je gospodin rekao da ne želi TV ni otvarati ni ništa jer da je to najvjerojatnije ili voda ili udarac i TV je poslao u Zagreb u ovlašteni servis u Zagrebu, govori Mladenka Marin.
Tu počinju novi problemi s jamstvom koje je trebalo trajati pet godina.
- U Zagrebu su me nakon par dana nazvali i rekli su mi na jedan bezobrazan način - znate što, kvar je 4000 kuna i mi to ne popravljamo. Tu je voda, sve je oksidiralo sve je uništeno. Ja sam im rekla čekajte malo, naglašava, gospođa Mladenka.
Televizor je odnijela drugom serviseru. Njegova dijagnoza nije se ni približno slagala s prvotnom da je uzrok oksidacija.
- On je otvorio TV i rekao mi je da TV nema nikakve korozije unutra, nema veze s vodom i nema veze s ničim i da mu nije jasno zbog čega su me odbili. On je dao svoje viđenje, poslao je u Zagreb sve tom ovlaštenom servisu mislim MR i sada čekam dalje šta će biti, govori Marin.
U MR servisu kažu da su nakon otvaranja maske ekrana evidentirali trag tekućine koja je dovela do oštećenja matrice ekrana.
- Oštećenja uzrokovana djelovanjem tekućine nisu obuhvaćena jamstvenim uvjetima, a MR servis ne može i ne bavi se insinuacijama tko je i kako počinio štetu tekućinom na Samsung televizoru gospođe Mladenke Marin. Nažalost, popravak navedenog uređaja nije moguće izvršiti bez naplate za zamjenu oštećene komponente tj. zamjenu ekrana, rekli su u MR servisu.
U udruzi Potrošač kažu da se kupac u ovakvom slučaju mora obratiti trgovcu sa zahtjevom za reklamaciju u pisanom obliku.
- U ovom slučaju, kako je negativno očitovanje od trgovca u odnosu na reklamaciju, potrošač bi trebao iskoristiti svoje pravo i tražiti vještačenje proizvoda i nadati se da će vještak svojim nalazom i mišljenjem ustanoviti da se radi o materijalnom nedostatku na proizvodu, a ne o mehaničkom oštećenju na temelju kojeg, na žalost, nemamo zakonska prava, rekla je Hana Jurić, udruga Potrošač.
Dodatni je problem kupcima, u ovom slučaju gospođi Marin, što vještačenje do šest mjeseci starosti plaća trgovac, a nakon toga roka cijeli iznos plaća kupac. No, ako je vještačenje u korist kupca, tada trošak plaća trgovac.
Mladenka Marin je razočarana jer, kaže, nitko ne postavlja pitanje u kojim je uvjetima skladišten televizor i treba li pri kupnji uređaja pregledati i slikati svaki dio kako biste imali dokaz dođe li do kvara, i to u jamstvenom roku.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!