17:06 / 16.01.2021.

Autor: Potrošački kod/I.Z./HRT

Jesu li privatne robne marke lošije od renomiranih?

-

-

Foto: - / -

Od ideje do dolaska na police nekog proizvoda robne marke potrebno je oko pola godine.
Više nego ikada aktualna je kupnja proizvoda od kojih se traži da su kvalitetni i povoljni u isto vrijeme. Kako su glavni, poznati brendovi uglavnom skuplji zbog velikih ulaganja u tržište, što uključuje promidžbu, širenje prodajne mreže i stalna ulaganja u inovacije, otvorila se odlična prilika za sve prodajne kanale koji žele ponuditi jednak ili sličan proizvod, ali po znatno nižoj cijeni. Tako su nastale privatne robne marke. Zašto je svaki peti proizvod u potrošačkoj košarici robna marka?

Proizvodi privatnih robnih marki iz trgovačkih lanaca postaju dominantni na tržištu. Gotovo sedamdeset posto kupaca u Europskoj uniji smatra kako su te robne marke jednako kvalitetne kao i brendirani proizvodi. Uz to su i cjenovno pristupačniji.

Od ideje do dolaska na police nekog proizvoda robne marke potrebno je oko pola godine. Najprije se primaju ponude proizvođača, te se u laboratoriju testiraju. Nakon toga se odlučuje koji će proizvod biti izabran za privatnu robnu marku pojedinog trgovačkog lanca.

Direktorica službe kontrole kvalitete u Konzumu, Nera Tomić kazala je u emisiji "Potrošački kod" kako je izgled ambalaže bitan - mora biti primamljiv kupcu, a i cijena treba biti pristupačna. Prof. dr.sc. Dario Lasić iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar" rekao je kako su prijašnjih godina istraživanja pokazala da su proizvodi privatnih robnih marki u odnosu na renomirane proizvođače bile lošije kvalitete, ali danas su identične.

I kod privatnih robnih marki postoje cjenovni razredi, no, najskuplja privatna robna marka jeftinija je od brendiranog proizvoda, jer trgovački lanci ne moraju ulagati u promidžbu.

- Niža cijena se postiže optimiziranjem procesa, praćenjem odnosno boljim planiranjem, a samim time i iskorištavanjem dijela proizvodnih kapaciteta koji imaju proizvođači. To je jedan miks koji se uz uštede na marketingu dobije slična kvaliteta velikih brendova, ali povoljnije cijene, rekao je rukovoditelj privatne marke KONZUM-a Tomislav Primorac.

Konzultantica u prehrambenoj industriji Zvjezdana Blažić istaknula je kako trend rasta udjela privatnih robnih marki u ukupnoj prodaji raste po značajno većim stopama nego što raste prodaja. Svaki peti proizvod u košarici je robna marka. Neki strani lanci imaju i do osamdeset posto udjela u privatnim robnim markama, dok je udjel u domaćim lancima za sada do dvadeset posto.

Cijeli prilog pogledajte ovdje:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!