12:18 / 19.01.2019.

Autor: Ivanka Bukulin Zlatović/D.M./HRT

Kome se može obratiti potrošač u nevolji

Foto: ilustracija, Ivo Cagalj/PIXSELL

Foto: ilustracija, Ivo Cagalj/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Pokucate li na vrata bilo kojeg potrošačkog savjetovališta u zemlji, naći ćete zaključana vrata. Na njihove upite sada odgovaraju zaposlenici Ministarstva gospodarstva.
Početkom godine potrošačke udruge u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli zatvorile su svoja savjetovališta, u koja su potrošači koji su imali problem mogli doći po besplatan pravni savjet. Razlog tomu je promijenjeni način financiranja, a na taj se potez odlučilo Ministarstvo gospodarstva, čiji su djelatnici sada jedini kojima se mogu obratiti potrošači u nevolji.

- Od 2005. savjetovališta funkcioniraju u Hrvatskoj. Svake godine davala su 20 - 25 tisuća savjeta. 2015. smo probili rekord, dali smo čak 35 tisuća savjeta. Da smo potrebni dokazuju brojke. Građani nas vole, poštuju i cijene mišljenja naših stručnjaka. Svako savjetovalište imalo je po tri stručnjaka. To su profesionalci i educirani ljudi. Oni su od 1. siječnja na burzi, kazao je Igor Vujović iz društva 'Potrošač'.

Na upite građana sada odgovaraju djelatnici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. - Ministarstvo je uspostavilo telefon za potrošače 072 4141 414 u veljači 2014. Početkom ove godine primamo 70-ak poziva i upita dnevno, što je oko 1500 upita godišnje, izvijestila je Grozdana Vuđan iz Uprave za trgovinu Ministarstva gospodarstva.

Uskoro bi u Ministarstvu mogli biti zatrpani upitima, jer udruge su primale deset puta više upita. No za razliku od njih, Ministarstvo savjetuje samo putem elektroničke pošte i telefona. Međutim, kaže Vlado Biljarski iz Splitskog potrošača - "određeni broj potrošača, osobito ranjive skupine i stariji - inzistiraju na osobnom dolasku. Vrlo često je potrebno sagledati dokumentaciju i na temelju svih tih stvari pružiti pravovremen savjet potrošaču."

U Ministarstvu o razlozima ukidanja modela financiranja koji funkcionira i uvođenja novog, nisu htjeli govoriti. Pravdaju se da je u tijeku natječaj na kojega se mogu javiti i udruge. Što se tiče potrošačkih prava Hrvatska je na začelju europskog društva. Ondje će očito i ostati, ne bude li potrošač mogao savjet dobiti na pravome mjestu i u pravo vrijeme.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!