"Ljudi ne znaju za Hrvatsku kao kontinentalnu destinaciju"

17.06.2024.

14:47

Autor: B. A./Studio 4/IMS/HRT

Nakon najuspješnijih prvih pet mjeseci u povijesti hrvatskog turizma, u prvom dijelu lipnja gostiju je manje nego lani. Glavni su razlozi promjenjivo vrijeme i raspored školskih praznika u Njemačkoj odakle nam dolazi najviše gostiju. 

Najviše ih je u Istri i Dalmaciji - što je s kontinentalnim dijelovima Hrvatske? Koliko se ulaže i prati li infrastruktura županija planove u turizmu? 


O tome smo danas u emisiji Studio 4 razgovarali s dvojicom župana - krapinsko-zagorskim Željkom Kolarom i virovitičko-podravskim Igorom Androvićem.


- Naša era u razvoju turizma započinje prije otprilike 10 do 15 godina ulaskom Hrvatske u EU, kada su se otvorili EU-fondovi, kada su se otvorila različita sredstva kojima smo uložili u turizam više od 70 milijuna eura, a turistički promet je višestruko porastao, rekao je Andrović.


Kao atrakcije je prije svega istaknuo dva područja prirode pod zaštitom UNESCO-a - Park prirode Papuk i Prekogranični rezervat biosfera Mura-Drava-Dunav.


Kolar je rekao da ljudi ne znaju za hrvatsku kao kontinentalnu destinaciju.


- Mi jednostavno moramo približiti tu našu kontinentalnu ponudu stranim turistima. Kad stranci dođu kod nas i kad vide da mi imamo europski zaštićen kompletan meni - purica kao glavno jelo, mlinci kao prilog, štrukli kao desert, bagremov med, koji ima europsku zaštitu, tu imate licitarska srca i drvene igračke na nematerijalnoj kulturnoj baštini UNESCO-a zaštićene, da imate nekoliko sorti autohtonih vina koje su zaštićene, da imate Muzeje Hrvatskog zagorja, da imate Muzej neandertalaca u Krapini, kvalitetu naših termi - ljudi se iznenade. A dok o nekim morskim destinacijama znaju apsolutno sve. Plus Plitvice i Zagreb, rekao je Kolar. 


- Kada dođu u bilo koju županiju, turisti vole probati domaće, vole popiti dobru kapljicu vina, probati domaće proizvode, domaću hranu, rekao je Andrović, dodajući da poljoprivredu, koja već sama po sebi je profitabilna, treba staviti i u svrhu turizma. 


- Naravno, mi smo kao županija poznati i po drvnoj industriji, ako govorimo o proizvodnji, o preradi, poznati smo po prerađivačkoj industriji, poznati smo po proizvodnji ljekovitog bilja, najbolja kamilica raste upravo na području naše županije, pa smo i tu jedan od turističkih projekata napravili, to je Kuća čaja - oaza mira, jedan centar za posjetitelje, gdje se može vidjeti sve o ljekovitom bilju. Tako da, ta prerađivačka industrija, poljoprivreda u svrhu i u povezanosti s turizmom, mislim da tu možemo puno toga napraviti, poručio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!