20:22 / 03.04.2021.

Autor: Zvjezdana Heina/Dnevnik/P.F./HRT

Manje je turista, ali blagdanska je potrošnja solidna

Uskrsnja potrošnja

Uskrsnja potrošnja

Foto: Dnevnik / HRT

Za uskrsne blagdane trošimo više nego inače. Lani smo zbog zatvaranja potrošili 14 posto manje nego godinu prije, oko milijardu dvjesto milijuna kuna. Ovog su Uskrsa epidemiološke mjere malo blaže, pa blagdanska potrošnja ne bi trebala znatnije pasti. Živnuo je turistički sektor, a i proizvođači mesa, šunki i jaja imaju više narudžbi.

Užurbano je na imanju vlasnice obiteljskog gospodarstva. I posljednji paketi uskrsnih delicija spremni su za dostavu poznatim kupcima.

- Narudžbe idu iz dana u dan,mogu reći da smo na nivou prošlogodišnje prodaje, zadovoljni smo jako, snabdjevamo ugostiteljske objekte, hotele, rekla je Renata Bedeković, OPG u Zagrebu.

Za uskrsne blagdane Hrvati već tradicionalne pojedu oko 1700 tona šunki i čak 80 milijuna jaja.

Hrvatska je dvostruko više jaja uvozila, no u pandemiji je porasla domaća proizvodnja pa je lani izvoz povećan za čak 24 posto. Za Uskrs se potražnja jaja utrostruči.

- Jaja iz kaveza su ispod jedne kune, a iz slobodnog uzgoja oko dvije kune, objasnio je Igor Poropat, OPG u Poreču.

Cijene u velikim trgovačkim lancima nešto su niže, ali kupcima su draži domaći proizvodi.

- Preferiram sve domaće. Cijene pristupačne, ponuda dobra. Kad je ova korona neku si radost čovjek mora priuštiti, neka su od mišljenja građana.

Tradicionalna košarica najviše ovisi o kupovnoj moći potrošača.

- Većina troška će se definirati između 1200 kuna i 700 kuna. Nažalost neki si neće moći priuštiti ni tu od 700 kuna, a neki neće razlikovati Uskrs od bilo kojeg dana u godini zbog siromaštva u kojem žive, smatra predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever.

Koliko god da potrošimo, kupujmo hrvatsko, poručuju poljoprivrednici.

- Najvažnije je proširiti tu bazu potrošača domaćih proizvoda jer to garantira da će proizvođači moći širiti proizvodnju, da se pozicioniraju na tržištu i da imaju siguran plasman, rekao je direktor Agroklastera Zdenko Podolar.

Hrvatska je veliki uvoznik hrane. Jedino nam ribarstvo ostvaruje suficit pa je važno da i u danima pojačane potrošnje prednost damo - domaćem.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!