09:10 / 16.09.2021.

Autor: M.M./Studio 4/HRT

Mihotić o obnovi Banovine: Stvaraju se infrastrukturni preduvjeti da to područje može živjeti

Mihotić o obnovi Banovine: Stvaraju se infrastrukturni preduvjeti da to područje može živjeti

Mihotić o obnovi Banovine: Stvaraju se infrastrukturni preduvjeti da to područje može živjeti

Foto: Studio 4/Tomislav Miletic / HRT/Pixsell

Konstrukcijska obnova Banovine nakon potresa još uvijek nije krenula, kao ni u Zagrebu, ali ostali radovi su znatno brži nego u Zagrebu, bar je takav dojam. Osim toga uoči jeseni i zime i hladnijih dana 500-tinjak obitelji bit će premješteno iz kontejnera u državne stanove. 

Tomislav Mihotić, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture gostujući u Studiju 4 rekao je da je cilj to realizirati u sljedećih mjesec dana. 

- Glavni problem je taj što na tom području postoje 2043 mobilnih jedinica, od kojih je 670 neuvjetno. To znači da nemaju kupatilo, kuhinju. Ti ljudi su prvi koji bi trebali iskoristiti mogućnost da se maknu iz tih objekata, istaknuo je, te dodao da se vodilo računa da ti stanovi budu najbliže području mjesta gdje ti ljudi žive. 

Mihotić je rekao kako je cijela Banovina u ovom trenutku veliko radilište, te da je uklonjeno oko 346 objekata.

- Stvaraju se infrastrukturni preduvjeti da to područje može živjeti. Najveći udarni problemi bili su stanje mostova i klizišta koja su se pojavljivala. Sve je to hitno sanirano i promet je uspostavljen, rekao je, te dodao: 

- Infrastruktura na tom cijelom prostoru nije bila adekvatna ni prije potresa. Mi s jedne strane saniramo posljedice potresa, a s druge razvijamo infrastrukturu, pravimo planove i zahvate koji bi u budućnosti digli tu infrastrukturu na daleko viši nivo od onoga koji je bio prije potresa, istaknuo je. 

Na upit gdje se zbrinjava građevinski materijal koji je ostao nakon rušenja, Mihotić je rekao kako je 150.000 kubika građevinskog materijala dovezeno na tri lokacije.

- One su uređene do visokog nivoa, a stavljaju se i vage kako bi znali i težinski koliko materijala ulazi. Veći dio tog materijala se obrađuje i iskorištava za nasipavanje poljskih i nerazvrstanih puteva, rekao je.

U posljednje vrijeme spominje se gradnja novih tipskih montažnih kuća za građane čije kuće možda nije isplativo obnavljati ili graditi na klizištima.

- Logično je da se ide na montažnu gradnju jer je brži način gradnje, a u sadašnjim uvjetima i visoko kvalitetna. Na nikakva način se ne ugrožava kvaliteta ni kvaliteta života onih koji će u njima živjeti, rekao je.

Osvrnuo se i na dinamiku izgradnje pristupnih cesta Pelješkom mostu.

- U srpnju će najveći dio onoga što smo zacrtali biti gotovo. Krajem siječnja ide tehnički pregled i mogao bi u ožujku biti u prometu, ali pristupne ceste rade dvije tvrtke i dogovor je da do poviše Stona dođe kompletna cestovna infrastruktura s Pelješke strana. To znači da svi koji idu za Korčulu i na tu stranu njima je projekt gotov, a oni koji idu prema Dubrovniku, doći će do iznad Stona i onda će kroz Ston prvu godinu proći na Jadransku magistralu. Do 2023. godine bi trebali kompletno zaobići Ston s malim dodatnim mostom od 500 metara i direktno se priključiti na Jadransku magistralu, rekao je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!