Ministrica Nikolina Brnjac
Foto: Srecko Niketic / PIXSELL
Za ukrsne blagdane u Hrvatskoj se očekuje 8% više turističkih noćenja nego lani, čime i više nego pozitivno ulazimo u turističku 2023., koja bi trebala biti velika prekretnica za cijeli sektor nakon godina pandemije i krize, istaknuto je u utorak u Puli na sastanku ministrice turizma i sporta Nikoline Brnjac s turističkim djelatnicima.
Na sastanku se razgovaralo o dosadašnjim rezultatima te najavama i pripremi za glavni dio turističke godine, a osobita je pažnja posvećena strateškom cilju cjelogodišnjeg turizma.
- Hrvatska se želi pozicionirati kao cjelogodišnja destinacija kvalitetnog turizma, istaknula je Brnjac, dodajući kako su predstavnici turističkog sektora upoznati sa svim aktivnostima pa tako i novim poticajima za ugostiteljski sektor, koji se dodjeljuju po prvi put za zelenu i digitalnu tranziciju.
- Isto tako, upoznali smo sektor sa svim aktivnostima koje provodimo oko Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) i višegodišnjeg financijskog okvira, dakle sve zajedno sredstvima od 1,3 milijarde eura. Taj novac će biti usmjeren upravo u priču cjelogodišnjeg turizma, naglasila je Brnjac.
Prema njezinim riječima, stanje na emitivnim turističkim tržištima trenutačno je odlično i Hrvatsku čeka jako dobra sezona. Mogu se, dodala je, očekivati i viši prihodi od stranih turista od onih u 2022., koji su, prema podatcima Hrvatske narodne banke (HNB), iznosili 13,1 milijardu eura.
"Odlična pozicija Hrvatske"
Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ)
Kristjan Staničić potvrdio je da Hrvatska trenutačno ima odličnu poziciju na tržištima te "odličan turistički promet u prva tri mjeseca".
Naime, Hrvatsku je u dosadašnjem dijelu godine posjetilo više od milijun turista, a zabilježen je i rast noćenja od 11 posto u odnosu na 2019.
Staničić je najavio i niz promotivnih aktivnosti za glavni dio turističke godine.
- Nakon Uskrsa počinjemo s glavnom brand kampanjom na 14 tržišta. HTZ namjerava i dalje jačati brand Hrvatske kao destinacije, ali i ulagati u promociju i razvoj kontinenta koji bi također trebao doprinijeti cjelogodišnjem turizmu. Trenutačno stanje u hotelima i kampovima, što se tiče bukinga za sezonu, je jako dobro, rekao je Staničić.
Ostojić: Izazova će uvijek biti
Direktor Hrvatske udruge turizma (HUT)
Veljko Ostojić istaknuo je da treba odraditi turističku godinu do kraja i nakon toga zbrajati što se dogodilo, ali i da se iz današnje perspektive može poslati ohrabrujuća i optimistična poruka.
- Živimo u vremenima inflatornih pritisaka, visokih cijena energenata i to će sigurno utjecati na poslovanje gospodarskih turističkih subjekata, no vjerujem da će ovaj prihodovni dio biti veći od troškovnog i da će na kraju hrvatski turistički sektor bilježiti pozitivne poslovne rezultate, poručio je Ostojić.
Predsjednik Uprave Unilinea i predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK
Boris Žgomba smatra da će se ove godine oporaviti i daleka tržišta.
Odgovarajući na pitanja novinara, Brnjac je rekla da će se i ove godine turistički sektor mučiti s pronalaskom radne snage, iako će to biti malo jednostavnije nego lani. No, s tim problemom susreće se cijela Europa, dodala je.
- Izazova ima i izazova će biti. Ne samo što se tiče radne snage, ne samo u turističkom gospodarstvu. Mi koncem svake turističke godine sjednemo s nadležnim ministarstvima i ostalim tijelima državne uprave i predlažemo određena poboljšanja za iduću turističku godinu. To smo učinili i proteklog rujna i jedan od bitnih napredaka je i ubrzanje i pojednostavljenje procedura za izdavanje radnih dozvola takozvanim sezoncima-povratnicima, rekao je Ostojić.
Turističko vijeće: Jačanje suradnje s ADAC-om
Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (HTZ) odlučilo je o jačanju marketinške suradnje s njemačkim auto-klubom ADAC te usvojilo godišnje izvješće za 2022. u kojoj je HTZ ostvarila ukupne prihode od 290,5 milijuna kuna i ukupne rashode od 251,5 milijuna kuna, izvijestili su iz HTZ-a.
Ta se sjednica Turističkog vijeća HTZ-a održala također u Puli.
Kod usvajanja Godišnjeg izvješće o izvršenju programa rada HTZ-a za 2022. na sjednici Turističkog vijeća naznačeno je i da će se razlika od oko 40 milijuna kuna između ostvarenih lanjskih prihoda i rashoda prenijeti u 2023., a sve će još na daljnje usvajanje na Skupštinu HTZ-a.
O suradnji s ADAC-om se objašnjava da je riječ o suradnji koja uključuje provedbu zajedničkih aktivnosti promocije i oglašavanja na tržištu Njemačke u ovoj godini.
- ADAC (Allgemeine Deutsche Automobil Club) je idealan partner s obzirom da je taj auto-klub sa više od 20 milijuna članova drugi u svijetu te je i dosadašnja suradnja s njima bila vrlo učinkovita, a nove aktivnosti vezat će se za promociju i oglašavanje na svim ADAC-ovim kanalima koji su Nijemcima često prva adresa za servisne informacije za putovanja, navodi Turističko vijeće.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!