19:12 / 13.04.2019.

Autor: HRT

Mogu li Kinezi spasiti brodogradilišta u Puli i Rijeci?

-

-

Foto: - / -

Od tema koje su otvorene tijekom posjeta kineskog premijera Hrvatskoj i samita Kina +16 prvo bismo, i to već idućih dana - trebali doznati odgovor na pitanje: mogu li Kinezi spasiti brodogradilišta u Puli i Rijeci?
Nakon što su od utorka do petka najprije Zagreb, a zatim i Dubrovnik, bili pod pojačanim mjerama sigurnosti, policija je danas otkrila detalje njihovog, do sada, najsloženijeg sigurnosnog izazova.

Vidimo se u Pekingu - rekao je na odlasku kineski premijer predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću. I dok zrakoplov polako odmiče, domaće policijske snage i osiguranje napokon mogu odahnuti. Osiguranje je proteklo bez ijednog sigurnosno rizičnog događaja niti po naše goste a niti po naše građane. Za sigurnost u Zagrebu i Dubrovniku brinulo se gotovo tri tisuće policajaca sa 145 vozila.

Prije Hrvatske i Brisela, kineski premijer u ožujku je posjetio Italiju, Monaco i Francusku.

- Tu incijativu ja bih okarekterizirao kao jednu od protuteža u ovim trgovinskim ratovima koji se vode između Amerike i Kine, zapravo Europa pokušava isto sa Kinezima balansirati u tim svjetskim omjerima trgovinske moći, rekao je Hrvoje Stojić, direktor Ekonomskih istraživanja Addiko banke.

Osim potpisanih ugovora, Kinezi donose i alternativne izvore financiranja. Kinezi su posebno zainteresirani za transportnu infrastukuturu, za energetsku infrastrukutru to su ujedno oba područja gdje Hrvatska zapravo treba nove investicije i nije loše imati više opcija na raspolaganju. Više opcija imat će i domaći mljekari ako se poveća stočarska proizvodnja.

- Ova mogućnost izvoza mlijekarskih proizvoda u Kinu samo omogućava plasman i povoljno tržište na Dalekom istoku i to treba iskoristiti, poručio je Tugomir Majdak, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede.

Od tema koje su otvorene tijekom posjeta kineskog premijera Hrvatskoj i samita Kina +16 prvo bismo, i to već idućih dana, trebali doznati odgovor na pitanje: mogu li Kinezi spasiti brodogradilišta u Puli i Rijeci?

- Ja sam učinio sve što mogu u ovom konkretnom konatktu s kineskim premijerom. Doći će izaslanstvo njihove najveće državne kompanije koja se bavi brodogradnjom oni će obavit razgovore. Ozračje koje smo imali, argumenti koje smo dali, dokumnte koje smo predstavili su bili pozitivni, ustvrdio je predsjednik Vlade Andrej Plenković.

Pozitivnom ishodu nada se i primorsko-goranski župan.

- Da li je to prodaja, da li je to restrukturiranje to ćemo vidjeti to valjda znaju oni koji su rekli da su Kinezi zainteresirani ali kažem imam dojam da Vlada čeka da radnici sami zatraže stečaj da bi oprala ruke od toga, rekao je Zlatko Komadina, primorsko-goranski župan. Ističe da Rijeka i druge luke na sjevernom Jadranu mogu postati ulazna vrata za Europu.

Tijek kineskih roba za srednju Europu ili obratno uvoza za Kinu upravo preko naših luka, svih sjevernojadranskih tu ima prometa za sve i za Talijane, Slovence i Hrvate. Zato su važne i željeznice i ceste. A izgradnja pristupnih cesta prema Pelješkom mostu mogla bi kasniti jer je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila odluku Hrvatskih cesta o odabiru izvođača radova.

Nema usporavanja sve će bit gotovo u roku i most i ceste, poručio je premijer Plenković.

Iz Hrvatskih cesta poručuju da će postupiti prema odluci Državne komisije i platiti žalbene troškove od 100 tisuća kuna. Sam postupak odabira izvođača radova vraća se u fazu pregleda i ocjene ponuda, nakon čega će se donijeti nova odluka.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!