Münchenski IAA Mobility pokazao smjer autoindustrije u budućnosti

09.09.2025.

19:23

Autor: E.D./Dnevnik/HRT/Hina

video thumb

Svijet automobila se mijenja, a najnovije trendove donosi najveći europski sajam autoindustrije IAA Mobility. Otvoren je danas u Munchenu i trajat će idućih pet dana. Tisuće posjetitelja, stotine izlagača i jedno glavno pitanje - tko vodi u tržišnoj utakmici tehnoloških mogućnosti novih automobila? 

Kombi u kojem je Bob Marley išao na turneje, na velikom sajmu autoindustrije u Münchenu, samo kao podsjetnik kako je putovanje nekad imalo drugo značenje.

- Kad pogledam ovamo, vidim oca kako ga vozi, najranija sjećanja: naguravamo se u kombi i u njemu gledamo filmove, izjavio je Rohan Marley, sin glazbenika Boba Marleya.

Danas je putovanje sinonim za tehnologiju - tihu, digitalnu i - električnu. U fokusu su održivost i tržišno natjecanje koje sve više diktiraju kineski proizvođači.

- Gotovo da smo spremni za proizvodnju naših automobila u Europi za Europu. Nova tvornica u Mađarskoj počet će s radom do kraja godine, rekla je Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD-a.

Dok Kina gradi, Njemačka strepi. Gospodarstvo usporava, njegova lokomotiva - autoindustrija - gubi tržišni dio, a američke carine teret su izvozu. 

- Moram priznati da bih volio vidjeti drukčiji, bolji ishod za nas, u sporazumu sa Sjedinjenim Državama. Ali još nismo dovoljno jaki da bismo mogli autonomno odlučivati ​​o takvim pitanjima. Želimo to moći i zato nam je potrebna jaka industrija, kazao je Friedrich Merz, njemački kancelar.

Dok autoindustrija oscilira između političke i industrijske strategije, tržište ne čeka. Kineski su proizvođači brzi, stižu s novim rješenjima i cijenama koje europski teško mogu pratiti.

- Toliko je novih proizvođača automobila koji dolaze iz Kine i učinkovito ih pobjeđuju u njihovoj igri i za mnogo manje novca. Ne bih im volio biti u koži, rekao je Jake Groves, novinar automagazina Car.

Europski divovi ne sjede prekriženih ruku. Na izazove odgovaraju novim električnim modelima s naglaskom na tehnologiju koju kineski konkurenti ne mogu pratiti.

- IX3 nudi doseg veći od 800 kilometara. Osiguravamo da strah od dometa postane prošlost. Za samo 10 minuta, iX3 napuni se dovoljno za vožnju dužu od 370 kilometara, naveo je Oliver Zipse, izvršni direktor BMW-a.

Važna karika u tehnološkoj utrci je i Rimac Technology. Velike europske proizvođače poput BMW-a i Porschea, ali i Ceer iz Saudijske Arabije, opskrbljuje električnim komponentama.

- Definitivno je njemačkim proizvođačima najinteresantnija naša baterijska tehnologija. Mi dolazimo iz Hyber performansi, s Neverom smo srušili 30 rekorda i sad smo ih prilagodili sport segment koji pomaže velikim proizvođačima udahnuti sportske performanse u njihove automobile koji su onda dostupni široj javnosti, kazao je Marko Brkljačić, zamjenik operativnog direktora, Rimac Technology.

Između stare slobode i nove tehnologije, München je više od sajma. Pokazuje tko će krojiti pravila na cestama budućnosti. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!