Ministrica Nikolina Brnjac: Pred nama je dobra turistička godina
Foto: HTV / HRT
U Münchenu je otvoren turistički sajam f.re.e, najveći međunarodni turistički sajam u Bavarskoj, a a ovogodišnja zemlja partner Hrvatska. Očekuje se oko 120.000 posjetitelja, a uz Hrvatsku turističku zajednicu kao glavnog izlagača svoju će ponudu predstavlja 27 hrvatskih hotelijera, agencija, prijevoznika i turističkih zajednica. Njemačko turističko tržište jedno je od najvažnijih za Hrvatsku, koja ulaskom u Schengen i eurozonu postaje još primamljivija.
S ministricom turizma Nikolinom Brnjac u Münchenu je o dojmovima sa sajma, ali i očekivanjima za predstojeću turističku sezonu za Dnevnik HTV-a razgovarala novinarka Senka Mošnja.
Ministrica turizma ističe da je turistička sezona dobro pripremljena i kako su svi pokazatelji da će biti odlična.
- Počeli smo se pripremati još prošle godine i za brojne sajmove, a na ovom smo sajmu zemlja partner, a to je najveći sajam u Bavarskoj. Mogli smo vidjeti i po posjećenosti već prvog dana da je velik broj posjetitelja, svih dionika i s kontinenta i s obale. Svi su potvrdili veliku zainteresiranost i svakako možemo očekivati jednu dobru, dobru turističku godinu, rekla je ministrica.
Istaknula je da cijenu mora pratiti kvaliteta.
- Razgovarali smo danas s ADAC-om i bitno je to što su oni napravili veliko istraživanje, prema kojem će njemački turisti i dalje putovati, unatoč recesiji, poskupljenjima i ratu u Ukrajini, ali uz uvjet da cijenu prati kvaliteta. Dakle, kvaliteta ja najbitnija i upravo je to odlika hrvatskog turizma, poručila je Nikolina Brnjac.
S obzirom na očekivano poskupljenje usluga, kazala je da je turističkom sektoru Vlada već osigurala do 2030. godine 1,3 milijarde eura, a sada su raspisani javni pozivi kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti, u iznosu od 289 milijuna eura za turizam, i to za investicije u projekte i kontinentalnog turizma i onih za obalu i otoke.
- Interes je velik, a time osiguravamo i demografsku revitalizaciju i malo i razvoj malog i srednjeg poduzetništva, ali i ravnomjerni regionalni razvoj svih regija u Republici Hrvatskoj, poručila je ministrica turizma.
- Nalazimo se na najvažnijem tržištu za hrvatski turizam, Njemačkoj, iz koje tradicionalno ostvarujemo najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Naš nastup i status Hrvatske kao zemlje partnera još je i važniji ako znamo da nam iz Bavarske dolazi najveći broj njemačkih gostiju. Ovo nam je izuzetna prilika za dodatnim isticanjem i promocijom hrvatskih destinacija, ali i odlična prilika za susrete s najvažnijim partnerima poput ADAC-a čiji su predstavnici naglasili kako je Hrvatska jedna od omiljenih i najpopularnijih inozemnih destinacija Nijemaca, poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Ceremoniji otvorenja sajma, uz direktora Staničića, prisustvovali su i Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta RH, Reinhard Pfeiffer, direktor sajma f.re.e, Dieter Reiter, gradonačelnik Münchena, Sabine Jarothe iz Bavarskog ministarstva za gospodarska pitanja, državni razvoj i energiju i drugi.
- Njemačko tržište nam je iznimno važno i zato nam je cilj učvrstiti našu poziciju, ali i nadograditi je u kontekstu cjelogodišnjeg putovanja Nijemaca u Hrvatsku, također imajući u vidu trendove koji su se iskristalizirali u posljednje dvije godine, kao i dugoročni trend održivosti. U ovu godinu ušli smo s dvije velike novosti koje će olakšati putovanja iz Njemačke, a to je korištenje zajedničke europske valute, eura, i ulazak u schengensku zonu. To smo posebno istaknuli i kroz moto nastupa ovdje u Münchenu – Hrvatska nikad nije bila bliže, jer smatramo da će upravo te pogodnosti dodatno potaknuti njemačke turiste na kraća putovanja izvan ljetne sezone. Ovo predstavljanje slijedi i smjernice naše nove Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, jer kroz ovaj koncept predstavljanja želimo osigurati cjelogodišnji interes njemačkih turista za sve hrvatske regije i raznovrsne turističke proizvode, poručila je ministrica Brnjac.
Program otvorenja sajma obogatio je nastup Alkara i alkarskih momaka koji su zauzeli formaciju na glavnom ulazu uz prigodni glazbeno scenski nastup, a koji je uključivao i Sinjske mažoretkinje.
Na svakom koraku Hrvatska, pa i na samom otvorenju. Od sinjskih alkara do Rimca i Modrića. Sve je to zanimalo Bavarce koji su pohrlili na sajam kao da se nude besplatna ljetovanja. Na hrvatskom štandu već prvog dana bila je očekivana gužva
Prvog dana sajma odrađeni su i sastanci s najvažnijim partnerima, a hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio ljetni red letenja za 2023. u kojem se ističe nova sezonska linija koja će spajati München i Bol na otoku Braču. Ukupno gledano, Croatia Airlines tijekom turističke sezone planira povezati Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 47 međunarodnih linija.
Tijekom svih pet dana trajanja sajma program će biti obogaćen brojnim nastupima, prezentacijama i degustacijama putem kojih će posjetiteljima biti približena iznimno raznolika kulturno povijesna baština i bogata eno-gastronomija svih hrvatskih regija i krajeva,
Sajam f.re.e održava se u Münchenu više od 50 godina, a ovogodišnje izdanje sajma je prvo koje se nakon dvije pandemijske godine ponovo održava u punom formatu i bez ikakvih ograničenja pa se na sajmu nalazi oko tisuću izlagača iz 70-ak zemalja, koji predstavljaju svoje turističke ponude s posebnim naglaskom na putovanja, kampiranje i outdoor aktivnosti.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!