07:24 / 16.12.2019.

Autor: T.D./HRT/Hina

Nakon 52 godine izgrađena prva dionica nove pruge

Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Radi se o dionici kojom prometuju prigradski vlakovi, a nova će pruga omogućiti kraće putovanje.
Pruga Gradec - Sveti Ivan Žabno, duljine 12,2 kilometra, prva je novoizgrađena pruga u Hrvatskoj nakon 52 godine. Dionica je otvorena simboličnom povratnom vožnjom niskopodnim vlakom. Među putnicima su bili predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković, premijer Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Nakon više od 50 godina u RH izgrađena nova željeznička pruga

Vrijednost cijelog projekta, sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, iznosi 258 milijuna kuna.


Radi se o dionici kojom prometuju prigradski vlakovi, a nova pruga će omogućiti kraće putovanje pa će se tako od Bjelovara do Zagreba moći stići za sat vremena u odnosu na dosadašnjih dva sata zbog raznih predsjedanja s vlaka na autobus.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković u pratnji ministara u posjetu je Koprivničko-križevačkoj županiji. Osim sastanaka s lokalnim čelnicima i upoznavanja s projektima poput izgradnje nove željezničke infrastrukture, predvodit će sastanak Vlade sa županima i predstavnicima udruga gradova i općina. 

- Mislim da je to jedan sjajan potez i dio je investicija koje se financiraju europskim fondovima, to je 258 milijuna vrijedna investicija. To je jedan korak u unaprijeđenju naše željezničke infrastrukture. Mi smo rekli ovo desetljeće pred nama nakon što smo puno investirali u ceste, nakon što smo investirali u zračne luke, pomorkske luke, u svim varijantama, sada je vrijeme za modernizaciju i jačanje željezničke infrastrukture, ističe Andrej Plenković, predsjednik Vlade.

- Trebat ćemo stisnuti, to je točno, HŽ Infrastruktura priprema projekte, studije, postoje europska sredstva, polako ćemo moći i sami financirati iz državnog proračuna. Ubrzo kreće i nabavka novih vlakova, također iz europskih fondova, tako da ima puno dobrih vijesti u željeznici, kaže Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.



Izgrađena je jednokolosiječna pruga s pripadajućim stajalištima, s tri nadvožnjaka, tri podvožnjaka i jednim mostom. Obavljena je i izgradnja i rekonstrukcija spojnih i obilaznih cesta u duljini od deset kilometara.

Bilaver: Nismo u zaostatku s razvojem željezničkog prometa

Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture izjavio je u HRT-ovoj emisiji Studio 4 kako je problem željeznice dvojak.

- Kasni ulazak Hrvatske u Europsku uniju, usporio je razvoj projekata i izgradnje. HŽ nije bio u mogućnosti prijaviti velike projekte. Ovo je jedna velika i lijepa vijest da se nakon 52 godine otvorila dionica pruge vrijednosti 258 milijuna kuna, ističe Bilaver.

Bilaver kaže kako je u ovom trenutku ulaganje u željezničku infrastrukturu preko 1,3 milijarde eura, a do 2030. očekuje se da će taj iznos premašiti 3 milijarde eura.

- Dosad se uglavnom ulagalo u održavanje postojećih pruga, a sadašnji pristup europskim fondovima omogućuje nam kompletnu modernizaciju, dodaje Josip Bilaver. Josip Bilaver naglašava kako putnički vlakovi kreću u nabavku 21 putničkog vlaka, što iznosi preko milijarde kuna. Paralelno se radi na projektu Dugo selo-križevci, koji je vrijedan 200 milijuna eura.

Bilaver ističe kako postoji problem s izvođačima kad se radi o infrastrukturnim projektima i nedostatku radne snage.

- Nismo u zaostatku s projektima i razvojem željezničkog prometa. Većina investicija se obavlja iz europskih fondova. Kad se gleda ulaganje u željezničku infrastrukturu, na prvom mjestu je ulaganje u željeznički promet. Sva sredstva za izgradnju željezničke infrastrukture već su iskorištena. Upućen je zahtjev Europskoj komisiji da nam odobre dodatna sredstva za željeznicu. Imamo spremne projekte i čekamo odgovor od Europske komisije, kaže Bilaver.

Što se tiče prošlosti, Josip Bilaver kaže kako kasnimo u razvoju željezničkog prometa, a u budućnosti ćemo uloviti korak.


   

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!