Lučka uprava Zadar odlučila je raskinuti ugovor s kineskom tvrtkom, koncesionarom u teretnom dijelu luke Gaženica jer nije ispunio ugovorene obveze, ponajprije investicijske. I dok koncesionaru teče otkazni rok, lučki radnici se pitaju što će biti s njihovim radnim mjestima.
Velikih je planova bilo za teretni dio luke Gaženica.
- Da će graditi spremnike za tekuće terete, to je bila ambicija, isto tako da će renovirati postojeća skladišta i naravno da će uložiti jedan dio i u opremu, izjavio je Željko Knežević, direktor Lučke uprave Zadar.
Većina toga nije realizirana. U ugovoru je stajao jedan iznos, u stvarnosti je bio drugi.
- Nekih 28 i pola milijuna eura, od toga ukupno je uloženo deset i pola milijuna. Od deset i pola milijuna, nekih sedam i pola je investicija koncesionara koji je došao na područje 2018. godine, dodao je Knežević.
Koncesionar zasad nema komentara za javnost. Lučka uprava slala im je pisma upozorenja, o čemu svjedoče i zaposlenici tvrtke Luka Zadar.
- Radnici se nadaju, kao i svi mi ostali se nadamo, da će doći koncesionar koji će ispunjavati uvjete i koji će pokrenuti malo ozbiljnije i jače poslove i da će ispunjavati ono što je obećao. Samim time se nadamo da će preuzeti sve radnike, kazao je Nikola Tuta, sindikalni predstavnik radnika Luke Zadar d.d..
Iz resornog ministarstva kažu kako protiv ovakve odluke nije moguća žalba. Ugovor je raskinut prošlog tjedna, ali koncesionar može pokrenuti upravni spor u Splitu.
- Lučka uprava Zadar izrađuje potrebne analize i studije koje prethode raspisu novog natječaja za koncesionara te određivanju nove početne koncesijske naknade, stoji u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Ona bi trebala biti i višestruko veća od dosadašnjih 70 tisuća eura godišnje. Ne zna se još tko će je plaćati, ali svi znaju što od budućeg koncesionara očekuju.
- Da novi koncesionar na osnovu nove gospodarske studije ispuni sve ono što je obećano. Da preuzme radnike, djelatnike, koji će nastaviti posao. Svima nama je u interesu da se u luci Gaženica ostvaruju viši tereti, da se ostvare ulaganja, te i da sama koncesijska naknada za državu bude veća, rekao je Josip Bilaver, zadarski župan.
- Mi priželjkujemo od svih zainteresiranih budućih koncesionara da upravo naglasak stave na razvoj, u gospodarskom smislu. Naravno da dolazak rekonstrukcijske željeznice će tome apsolutno doprinijeti, naveo je Darko Kasap. predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar.
Za provedbu natječaja i odabir novog koncesionara Lučka uprava Zadar ima pet mjeseci.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!