Nijemcima sunce i more glavni uvjeti za odabir mjesta za odmor, gastronomija im nije toliko bitna
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL
U usporedbi sa svim zemljama članicama, Hrvatska je poznata kao zemlja Europske Unije u kojoj turizam čini najveći udio u BDP-u. Svaka sezona je važna, a kako bi privukli goste potrebno je poznavati njihove preferencije i navike, odnosno što oni traže i vole. Prošle godine 2 milijuna njemačkih turista posjetilo je Hrvatsku, a ove godine, prema raznim istraživanjima njemačkih instituta i medija, Nijemci bi ljetovali još duže i više, te i potrošili više kao nagradu za prošlu godinu u kojoj su radi pandemije bili uskraćeni za mnogo toga.
No, kako ih nagovoriti da izaberu baš Hrvatsku? O njihovim navikama i očekivanjima sa Željkom Kardumom za Studio 4 HTV-a govorio je Adriano Požarić, urednik časopisa Turizam info.
Požarić ističe kako Nijemci vrlo često putuju, što su ove godine bili spriječeni činiti.
- Ove godine su odlučili produžiti putovanja na više dana i imati bolji smještaj – žele si priuštiti jedan duži odmor bolje kvalitete u odnosu na prethodne, objašnjava i dodaje kako su Nijemcima sunce i more glavni uvjeti za odabir mjesta za odmor, dok im gastronomija nije toliko bitna. Tako je na njemačkom tržištu Španjolska još uvijek destinacija broj jedan, iza koje slijede Grčka i Italija.
- Mi smo tu još uvijek relativno nisko pozicionirani, iako imamo priliku, posebice s obzirom što se trenutno u svijetu događa, smatra Požarić.
Što se tiče vrste smještaja, Nijemci prvo gledaju provjereni smještaj – prije svega velike hotele i all inclusive sistem, ali prioritet su im i obiteljske kuće i kampovi visoke kvalitete s mobilnim kućicama.
- Zbog Covida žele da sigurnost i čistoća budu na prvom mjestu, da imaju sredstva za čišćenje i dezinfekciju u svakoj hotelskoj sobi ili kući za odmor, objašnjava Požarić.
Hrvatski kampovi su 2020. godine po interesu i popularnosti po prvi put pretekli talijanske kampove kod njemačke populacije, a taj trend se može očekivati i ove godine.
- Nijemci sve više idu u kampove, a nivo kvalitete hrvatskih kampova se podigao – Istra je po tom pitanju skočila za čak dvije zvjezdice, kaže Požarić i dodaje kako Nijemcima putovanje automobilom ili kamperom na hrvatsku obalu daje fleksibilnost da mogu doći i otići kada žele, što je u ovo nestabilno pandemijsko vrijeme jako bitno.
Požarić ističe kako su Nijemci dosta tradicionalni po pitanju rezerviranja smještaja i vjeruju isključivo njemačkim Internet portalima.
- Imaju 40 posto bookinga putem interneta, ali preko vlastitih internet portala, ne naših individualnih ili svjetskih, objašnjava i dodaje kako još uvijek dosta vjeruju agencijama, kao i lokalnim medijima.
- U svakom trgovačkom centru imaju po nekoliko turističkih agencija. Također, kada neki njemački novinar kaže kako je sigurno u Istri ili Dalmaciji, onda možete računati da će automatski biti veće povjerenje i sigurnost da će doći, kaže.
Samo 3 posto Nijemaca ljetuje u Hrvatskoj, što čini Njemačku velikim otvorenim tržištem za nas.
- Ovo što se dogodilo s Covidom definitivno će dignuti taj postotak u 2021. godini. Trebali bi napraviti puno više na tom tržištu, pogotovo u južnim pokrajinama Njemačke koje gravitiraju automobilima – sjetimo se da je Njemačka jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila. Njihova industrija automobila je nešto što ih na neki način pogoni, mijenjaju automobile svake dvije i pol godine i to je podatak koji bi više trebali uzeti u obzir, smatra Požarić.
Najvažnije stvari na koje treba obratiti pažnju, ako želimo privući njemačke turiste, su dostupnost i mogućnost povrata novca, kao i informacije na njemačkom jeziku na web stranicama.
- Slobodno krenite u razgovore s turističkim agencijama u Njemačkoj, oni će biti možda najbolji motor za promociju i direktnu prodaju, savjetuje Požarić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!