Neki veliki trgovci od danas su snizili cijene svojih proizvoda. Na taj su se korak odlučili i prije prvoga travnja, kada na snagu stupa Vladina odluka o snižavanju PDV-a na određene proizvode. Pojeftinit će tako svježe meso, jaja, voće, povrće, dječja hrana, higijenski proizvodi.
Na policama velikih trgovačkih lanaca niže cijene i prije službenog pročetka primjene niže stope PDV-a 1. travnja.
Prije desetak dana cijene su snizili Konzum i Kaufland, sada njihov potez slijede i drugi.
- Ovisno o sniženju stope PDV-a tako su i korigirane cijene proizvoda, tako da što je proizvod imao veću cijenu tako se adekvatno tome sniženje PDV-a odnosilo i kroz veće sniženje cijena, rekao je Ivan Horvat, dm, voditelj marketinga i odnosa s javnošću.
- Ovom investicijom, koju procjenjujemo na oko 7 milijuna kuna, smanjujemo pritisak nastao inflacijom, priopćili su iz SPARA Hrvatska.
Trgovci koji su spustili cijene proizvoda i prije 1. travnja razliku će financirati iz svojih marži.
- Meni je drago da su oni krenuli u svoju marketinšku kampanju i da idu u snižavanje, korekciju cijena i prije samog formalnog snižavanja PDV-a, naglasio je Zdravko Marić,ministar financija.
- Nažalost moramo konstatirati da snižavanje stope PDV-a nije uvijek rezultiralo sniženju cijena, rekao je Marić.
No i manji trgovci pojeftinjenje najavljuju od 15. ožujka.
- Ja procjenjujem da će svakog od njih ta mjera koštati jer inače je PDV neutralna stavka, međutim budući da će to ići na uštrb marže do 1. 4. otprilike 300 tisuća kuna dnevno. Manji trgovci nisu u poziciji da to naprave, rekao je Dragan Munjiza, direktor Lonia trgovine.
Građanima će svaka kuna koja ostane u novčaniku - dobro doći.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!