Predsjednik udruženja marina pri HGK: Treba pronaći nova tržišta

28.07.2024.

Zadnja izmjena 19:24

Autor: Marko Percan/I.Z./Dnevnik/HRT

Nautička sezona već odavno traje. No, koliko je ove godine Hrvatska privlačna nautičarima? 

 Zabrinutost čarter kompanija


HRT-ov reporter Marko Percan istaknuo je kako se čini da Hrvatska ima previše plovila. Hrvatska se voli hvaliti da je najjača čarter sila na svijetu. Predsjednik udruženja marina pri HGK Sean Lisjak kazao je u središnjem Dnevniku HTV-a kako Hrvatska u nautičkom turizmi ima kvalitetu.

- No, definitivno se moramo zapitati jesu li su ovi porasti, ove brojke kojima svjedočimo o broju plovila, otišle u neke krajnosti, jer morate znati da je Hrvatska čarter flota od prošle godine s nekih 4 300 narasla na 4 600 plovila, poručio je Lisjak.

I to je možda jedan od razloga zabrinutosti pojedinih čarter kompanija, koji su imali dosta loše podatke i bookinge u ovih prvih sedam mjeseci, odnosno u srpnju, kao glavnini sezone.

- Ali globalno gledajući na nivou cijelog Jadrana bilježimo minus od šest posto, uz povećanje sedam posto čarter flote. Tako da, definitivno treba stati na loptu, vidjeti kako dalje, jer kao što ste rekli, apartmanizacija i veliki broj ležaja u privatnom smještaju, je rezultiralo manjom potražnjom ili inflacijom ponude, isto to se može dogoditi sad i čarterima, ali kolege to budno prate, pa nadamo se da ćemo izvući neke pouke iz toga, naglasio je predsjednik udruženja marina pri HGK Sean Lisjak. 

"Treba pronaći nova tržišta"


Dakle, Hrvatska je dosegla limit?

- Teško je reći je li to limit, tržište vam je limit. Ako je sad tržište reagiralo tako da nema toliko interesa i bookinga za brodove, kao što je bilo prijašnjih godina, onda bi se to moglo tako tumačiti, ali možda je i rješenje pronaći nova tržišta, tržišta bolje platežne moći kao što Sjeverna i Južna Amerika, o tome smo razgovarali s predstavnicima ministarstva turizma. Trebalo bi pojačati kampanje, marketinške kampanje na tim tržištima, naročito na Skandinaviji, gdje sezona počinje praktički u veljači, odnosno ožujku kad mi ne pomišljamo na plovidbu i završava negdje u studenom ili prosincu, kad se spremamo više, manje za Božić i za Novu godinu, istaknuo je Lisjak. 

Cijena najma jedrilice u špici sezone?


Koliko košta najam jedrilice s tri kabine, neki standardni model, sedam dana u špici sezone?

- To je vrlo škakljivo pitanje, naročito sad, zato što ponekad su popusti 60 do 70 posto, u trenucima kad je slab booking, tako da jedrilicu kao što spominjete, možete dobiti za 1 500 eura, dok bi neka orijentacijska cijena, a sad napamet govorim da me nitko ne uhvati za riječ, bila oko 4 500 eura. I u tome je problem, ta fluktuacija cijene i veliki popusti koji se moraju davati, su naučili goste i da kalkuliraju i da se trude u zadnji tren, praktički Last minute, ostvariti što bolji popust za njih, tj. postaviti što bolju cijenu, dodao je Lisjak. 

Potres koji se dogodio ima više razloga


Potres koji se dogodio u nautičkom turizmu u srpnju ima više razloga - velika čarter flota, Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijada, te vrlo velike vrućine, pa ljudi izbjegavaju plovidbu u takvim uvjetima.

Kakve su najave za rujan?

- Za sad su najave i booking dobre, poručio je Lisjak.

- Ja vjerujem da ćemo imati još jednu dobru nautičku sezonu, zaključio je predsjednik udruženja marina pri HGK Sean Lisjak.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!