11:26 / 20.04.2020.

Autor: Silvana Skočajić/Podnevni Dnevnik/IMS/HRT

Preko noći zatvoreno tridesetak restorana, bune se ugostitelji

Foto:Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Foto:Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Nakon što je državni inspektorat preko noći zatvorio tridesetak restorana jer su, tvrde, nepropisno izdavali hranu ispred objekata, bune se ogorčeni ugostitelji koji kažu da su poštovali sve propisane mjere.
Nakon što je Državni inspektorat preko noći zatvorio neke restorane jer su, tvrde, nepropisno izdavali hranu ispred objekata, danas je ipak dogovoreno ublažavanje mjera. Inspektori će obići zatvorene objekte pa ako utvrde da se ugostitelji pridržavaju mjera - obustavit će postupak. Inspektorat je najavio i nove dodatne upute za rad, a o tome se razgovaralo u državnom inspektoratu.

- Dakle, glavna poruka - od sutra ugostiteljski objekti koji su zatvoreni, a ispunjavaju ovih 11 uvjeta moći će početi s obavljanjem djelatnosti u smislu pripreme i dostave hrane, rekao je glavni državni inspektor Andrija Mikulić.

- Moramo uspostaviti dijalog s vladajućima. I da se moraju napraviti odluke u kojem periodu, kada ćemo doći do normalizacije. Jer ovo postaje novo normalno i moramo ići naći način da uspostavimo nove standarde. Što znači da bi za početak bilo izvanredno da se odredi taj standard higijenski. Mislim da moramo krenuti s otvaranjima objekata jer nitko ne želi biti državi na grbači. Ono što je ključno, ako se to ne krene raditi u jako brzom i razumnom roku doći će 1.06. jako brzo. Tada će država reći nema više subvencija. U tom času će 40.000 ljudi završiti na ulici, rekao je predsjednik Udruge ugostitelja Marin Medak.



Ugostitelji su se pobunili jer kažu da se pridržavaju svih onih pravila i uputa koje je izdalo Ministarstvo turizma o tome kako raditi i izdavati hranu u doba epidemije koronavirusa.

U međuvremenu su se predstavnici državnog inspektorata našli i s epidemiolozima s kojima su razgovarali kako popustiti s ovim strogim mjerama koje su na snazi već mjesec dana.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je danas izašao s 11 novih uputa o tome kako trebaju raditi ugostiteljski objekti u Hrvatskoj. Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak jutros je za Hrvatski radio objasnio kako će izgledati rad kafića kada mjere predostrožnosti zbog koronavirusa popuste.



Među njima stoji da se hrana ne smije izdavati u samom objektu, ali se to može raditi ispred objekta ili kroz prozor, ili kroz vrata ili pak u neposrednoj blizini objekta. Također, trebaju se pridržavati svih onih strogih higijenskih mjera, stroge distance od dva metra između onih koji preuzimaju i izdaju hranu.

Preporuka je i da jedna osoba naplaćuje a druga izdaje hranu. Plaćanje bi se trebalo vršiti beskontaktnim karticama. U drive-in opciji kupci ne smiju izlaziti iz svojih automobila.



Primjetno je veliko nezadovoljstvo samih ugostitelja.

- U ovoj situaciji ne želimo zabraniti Državnom inspektoratu da radi, baš suprotno - želimo ga podržati. Ali na način obostrane komunikacije. Bez jasnog dijaloga o tome kako, što i gdje, mi ne možemo nigdje napredovati niti išta možemo napraviti. Bitno je da se maćehinsko Ministarstvo turizma se postavilo prema nama i nije nam dalo nikakve upute. Gledaju nas ugostitelje cijelo vrijeme kao maćeha, rekao je predsjednik Udruge ugostitelja Marin Medak.



Da su inspektori pogrešno postupali, misli i  predsjednik države Zoran Milanović.  

- To je kao da je netko došao sa dugačkog godišnjeg odmora i htio je dokazat da nešto radi to nije bio izoliran slučaj, navodno je 20 restorana zatvoreno iz istog razloga, a obrazloženje koje sam čuo nije zadovoljavajuće. 

Glavni državni inspektor najavljuje da će već sutra ujutro njegovi službenici obići restorane kojima je zabranjen rad.  

- Od sutra ugostiteljski objekti koji su zatvoreni, a ispunjavanju ovih 11 uvjeta moći će počet sa obavljanjem djelatnosti ugostiteljske u smislu pripreme i dostave hrane, rekao je Mikulić.

Što znači da će se obustaviti i pokrenuti postupci kažnjavanja.

Riječka ekipa HRT-a posjetila je jutros jedan od najdugovječnijih riječkih restorana kako bi provjerili kako se snalaze u doba korone. Restoran je i dalje otvoren, uspjeli su prilagoditi svoje poslovanje.



Kako su orijentirani na dostavu, ključnu ulogu sada ima dostavljač. Paolo Babić bavi se tim poslom i objašnjava kako u posebnim uvjetima teče proces dostave:

- Gost naruči hranu, ja ju dobijem u posebnom boksu. Dobijem i kontakt telefon, kontaktiram gosta kad sam u blizini odredišta. Ne ulazim u stanove, preuzimanje je vani. Gost dođe do automobila, na boksu je hrana koju gost preuzima i stavi sa strane novac. Imam dezinficijens, koristim ga prije i poslije svake dostave. Cijeli razgovor pogledajte ovdje.
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!