08:58 / 03.12.2020.

Autor: Pražen/Krčadinac/Puls/HRT

Puls: Kako je to biti poduzetnik u današnje vrijeme?

-

-

Foto: - / -

Ekonomska će kriza biti velika, trebat će sačuvati svako radno mjesto. Ekipa iz Pulsa iz prve je ruke provjerila kako izgleda ta bitka u proizvodnji.
Teška se bitka vodi u hrvatskim bolnicama, bitka za ljudske živote. Druga je fronta u gospodarstvu. Ekonomska će kriza biti velika, trebat će sačuvati svako radno mjesto. Iz prve smo ruke provjerili kako izgleda ta bitka u proizvodnji. Tvrtke koje smo posjetili imaju nešto zajedničko - prilagodile su se i pokazale pravo značenje riječi poduzetnik. Samo da im virus opet ne zaustavi proizvodnju.

Međimurje je poduzetnički najača regija u Hrvatskoj, a centar mu je u Prelogu. Svoju sklonost poduzetništvu Međimurci mogu zahvaliti Beli IV.

Tvrtka Šestan i Busch bavi se proizvodnjom zaštitne opreme i po tome je poznata širom svijeta. A nastala je, a gdje drugdje nego u garaži!

Tijekom rata Šestan se bavio popravkom starih zaštitnih kaciga kojima se služila Hrvatska vojska, a onda je odlučio sam krenuti u njihovu proizvodnju. No kako je to posao koji traži mnogo znanja i ne dopušta pogreške, pomoć je potražio i našao u Njemačkoj. Udružena tvrtka Šestan i Busch proizvodnju zaštitnih kaciga počela je 95 u Njemačkoj, ali godinu dana kasnije svu proizvodnju sele u Hrvatsku.

Tvrtka danas ima 75 zaposlenih.

Entuzijazam poduzetništva dijeli i još jedan proizvođač, iz Zaprešića. Supružnici Nataša i Marin Rogić 90-tih su osnovali tvrtku Tabacco doo. Bavili su se uvozom i prodajom jeftinih kineskih kišobrana, a onda napravili nešto nevjerojatno: umjesto kupnje proizvoda otišli su u Kinu i kupili strojeve. Usput su dobili i kineski "know how",  i sada su jedini masovni proizvođač kišobrana u Evropi.

Mladost-ludost, ili što drugo, potaknulo je dvoje mladih da investiraju sve što imaju i još se zaduže, da bi iz lagodnog uvoza i prodaje krenuli u proizvodnju.

"Hrvatski kišobran“ njihov je najveći ponos i uzdanica.

Pomoć države pri potpunom zaključavanju dobro im je došla, no gotovo 100 postotni porast izvoza nakon predstavljanja na svjetskoj izložbi u siječnju spasio je stvar. No ni oni nisu otključavanje čekali prekriženih ruku. Pokrenuli su web aplikaciju u kojoj svatko može kreirati vlastiti kišobran.

Dvije stare šivaće mašine i nekoliko pari škara doveli su tvrtku Bali d.o.o baš ove ružne godine do njihova progresa.

Supružnici Snježana i Dragan Bali na vrijeme su prepoznali propast tvrtke koja ih je hranila, Međimurske trikotaže Čakovec, i pokrenuli vlastitu proizvodnju trikotaže. Kasnije su se tvrtci pridružili i sinovi Željko i Zoran. Roditelji i Željko trenutno se bore koronavirusom.

Isprva su svoje proizvode prodavali po hrvatskim trgovinama, no kriza 2008. natjerala ih je da se da se okrenu "lohn poslovima". Upravo iskustvo rada sa velikim i zahtjevnim brandovima dalo im je samopouzdanje za vlastite: Balidoo, dječja kolekcija i Kozo, muška trikotaža.

Godinama su ih pripremali, izašle su baš ove godine, ali kako nemaju vlastite trgovine, spasio ih je Web shop.

Bore se iz dana u dan. Ovo je na žalost sve manje ekonomska, a sve više životna bitka.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!