13:07 / 12.12.2019.

Autor: D.M./IMS/Dnevnik u podne/HRT

Santiago napustio Uljanik

-

-

Foto: - / -

Riječani za taj tanker sada Puljanima moraju uplatiti oko milijun i 300 tisuća kuna za vezarinu i skladišninu.
Tegljači Jadranskog pomorskog servisa od jutros iz Pule prema Rijeci vuku tanker "Santiago".

Nakon porinuća u 3. maju još 2017. "Santiago" je dotegljen u pulski škver gdje je trebao biti dovršen. No zbog situacije u Uljaniku, ostao je netaknut. U 3. maju brod bi u sklopu plana nastavka poslovanja trebao biti završen i isporučen naručitelju. Riječani za taj tanker sada Puljanima moraju uplatiti oko 1,3 milijuna kuna za vezarinu i skladišninu.

- Direktor 3. maja Edi Kučan i ja kao stečajni upravitelj Uljanik Brodogradilišta potpisali smo sporazum o uvjetima i načinu namirenja duga, prema kojemu je 3. maj uplatio uslugu skladištenja, dok će se pitanje ležarine riješiti do 1. svibnja sljedeće godine. Za skladištenje je uplaćeno oko 250 tisuća kuna, a ostalo je za platiti ležarinu nešto veću od 900 tisuća kuna," kazao je stečajni upravitelj Uljanik Brodogradilišta Loris Rak.

- Novac ide na račun Uljanik Brodogradilišta u stečaju i njime će se platiti sve ono što treba, tekući troškovi i dio koji će se poslije dijeliti vjerovnicima, u prvome redu radnicima, pa drugome redu, sve kako stečajni zakon nalaže, kazao je predstavnik radnika u vjerovničkom vijeću Uljanik Brodogradilišta d.d. u stečaju Samir Hadžić.



Predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić rekao je da će 3. maj ispuniti obveze iz sporazuma s Uljanikom, da je osiguran dio materijala, ali da će se za završetak broda morati zatražiti kredit uz potporu Vlade, nakon što se finaliziraju ugovori o završetku broda s brodovlasnikom.

Tanker Santiago, nosivosti oko 51.000 tona, koji je u 3. maju vlastitim novcem građen za španjolsku tvrku Marflet Marine, u more je porinut u listopadu 2016. godine. Bio je to drugi od dva tankera istih karakteristika, duljine 183 i širine 32 metra, od kojih je prvi završen i isporučen španjolskom naručitelju. "Santiago" je otegljen u Uljanik na završno opremanje u početku 2017., koje nije obavljeno, a naručitelj je potom raskinuo ugovor o gradnji broda.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!