Hrvatski hotelijeri više ne igraju samo na kartu ljetne sezone. Ulaganjem u kvalitetniji sadržaj žele turizam cijele godine. I premda ih imamo manje nego konkurencija - hoteli mogu postati jači pokretač turističkog razvoja destinacije u kojoj se nalaze.
Turističko ulaganje od čak dvadesetak milijuna eura u dodatne sadržaje u hotelskom naselju mjesecima neprekidno dovodi goste na šibensku rivijeru.
Hrvatski hoteli mijenjaju pravila igre
- Praktički i u siječnju i u veljači pa i sad u ljetnom periodu kad imamo jedan hibridni objekt koji radi, i otvoreni i zatvoreni, i naši gosti su jednostavno to prepoznali, kaže Milko Čakić, voditelj vodenog parka.
- Ovo je drugi put da smo tu, prvi put kad smo došli oduševili smo se gostoprimstvom hotela Andrija, osobljem, uslugom koju smo dobili, bilo nam je fenomenalno, tako da smo već tad odlučili da znamo koja je destinacija za iduću godinu, kaže Aldijana, turistica iz Švedske.
- Tražili smo hotel za naš godišnji odmor, s velikom obitelji ga provodimo pa smo došli ovdje, kaže Peter, turist iz Švicarske.
Ulaganje u kvalitetu donijelo je i pluseve u poslovanju. Koje više nije sezonsko već cjelogodišnje.
- Trenutno za ovaj period bilježimo porast u odnosu na prošlu godinu, a isto tako u proteklim mjesecima dodatna ulaganja su svakako osigurala i omogućila to da bude povećanje broja gostiju i u zimskom periodu, ističe Ivana Jakelić, voditeljica prodaje u hotelu.
Hoteli sve više rade kroz cijelu godinu
Upravo to i žele hotelijeri u srednjoj Dalmaciji, investicijama osigurati prihode kroz cijelu godinu.
- Većina njihovih ulaganja je u dodatnu ponudu kojom ne povećavaju kapacitete i gomilaju goste u samoj sezoni, već širenjem ponude kroz kongresni turizam, kroz wellness turizam, već svoje postojeće smještajne kapacitete bolje iskorištavaju u ostatku godine, kazao je Krešimir Šakić, direktor TZ-a Šibensko-kninske županije.
Podizanje kvalitete i rast troškova poslovanja utjecalo je i na formiranje cijena.
No, unatoč povećanju od 5 posto, vodički hotelijeri, primjerice, i dalje bilježe bolji turistički promet.
- Ukupni buking za cijelu godinu je u porastu od 15 posto u odnosu na prošlu godinu, poslovni turizam također raste, imamo 10 posto više noćenja nego prošle godine, ističe Vlatka Kindl Kutija, voditeljica recepcije hotela.
Za bolju konkurentnost koriste se i sredstva namijenjena gospodarstvu iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti.
I to u prvom redu za energetsku učinkovitost hotelskih objekata i digitalizaciju poslovanja.