Nakon što je Gradska plinara Zagreb-Opskrba objavila da je 168 tisuća građana odlučilo ostati njihov kupac, oglasili su se i iz javnog opskrbljivača Međimurje-plina. Tvrde da su u postupku prelaska utvrdili nepravilnosti koje upućuju na velik broj nevaljanih zahtjeva. Na provjeru su HERA-i dostavili nekoliko tisuća, prema njihovu mišljenju, nepravilno ispunjenih zahtjeva.
Iz Gradske plinare Zagreb-Opskrba odgovorili su da su krajnja kontrola sami građani, koji odlučuju o opskrbljivaču i nitko ih ne može natjerati na promjenu protivno njihovoj volji. Svaki kupac, tvrde, zna što jest ili nije potpisao.
Vlatko Kottnig, predsjednik Sindikata distribucije plina i plinske tehnike Hrvatske, u emisiji "Studio 4" rekao je kako ga optužbe iznenađuju, ali ponavlja da će se pogreške, koje su se eventualno mogle potkrasti, tek utvrditi.
- Na Međimurje-plinu, odnosno HERA-i, je da to dokaže. Jasno da me to zabrinjava, to bi legitimitet cijelog postupka dovelo u pitanje i izazvalo kaos u primopredaji koja se treba dogoditi. Činjenica je da su građani iskazali interes da ostanu na GPZO-u, a je li to formalno, tehnički, dobro odrađeno, jesu li izostali određeni dokumenti, je li nešto u toj dokumentaciji djelomično napravljeno - to će se tek utvrditi. Ako bi se utvrdilo da su stvarno lažirani neki potpisi ili da su izmišljeni OIB-i, onda to više nije pitanje HERA-e ni HROTE nego institucija koje rade kazneni progon, rekao je Kottnig.
- Ljudi su, a to je nažalost umotvorina gradonačelnika i Holdinga, slikali ugovore i slali na mail pa je prema rezoluciji aparata svašta moguće da se dogodi. Mi smo ukazivali na to i rečeno je da će se to ispraviti, za očekivati je da se takvi dokumenti vraćaju korisnicima i traži drugi dokument, dodao je sindikalist.
Istaknuo je kako se takvom rješenju doskočilo jer se zakasnilo u tržišnu bitku.
- Nije mi jasno da netko tri mjeseca mogućnosti nekog postupka svede na tri-četiri tjedna, nije mi jasno da se netko nije organizirao da u Velikoj Gorici i Zaprešiću uzme ured da se približi građanima, da se po mjesnim odborima organiziraju ili da se od Holdinga uzmu mobilni uredi i da se tako približi ljudima i što više dokumenata dobije na papiru, a ne digitalno, rekao je Kottnig.
Što ako se utvrde nepravilnosti?
U slučaju da se utvrdi nepravilnosti, Kottnig ističe kako ne treba raditi paniku jer je opskrba plinom sigurna.
- Oni će automatizmom biti prebačeni na javnu uslugu kod Međimurje-plina i moći će naknadno u bilo kojem trenutku ispuniti novi zahtjev i prijeći na GPZO, pojasnio je Kottnig.
Kazao je kako nije u redu da se degradira građane koji imaju malu potrošnju.
- Oni isto pridonose prihodu tvrtke jer ako tvrtka ima 1 euro dobiti po svakome, to je 40 tisuća eura. Mene interesira kako se netko može hvaliti da nije zainteresiran za 40 tisuća eura, rekao je.
- Cijeli PR koji gradonačelnik radi kako bi spasio svoju političku opstojnost i prikazivanje čistog gubitka pobjedom govore o njemu i tome što građani u budućnosti mogu očekivati od njega. Gradska plinara Zagreb nije izgubila samo 290 tisuća korisnika, ona se u prvom natječaju nije javila za distributivna područja gdje je imala opskrbu plinom i to je 384 tisuće korisnika i pali su na 160 tisuća. Pali su s 2,5 milijarde kilovatsati na 1,5 milijardi kilovatsati. Razlika je u milijardu kilovatsati, to je negdje 140 milijuna eura prihoda ili 1,70 milijuna eura čiste dobiti i nekome to ne treba, rekao je Kottnig.
Nije zabrinut za budućnost Gradske plinare Zagreb jer se, kako kaže, radi o tvrtki sa 162 godine tradicije i nikad se loše poslovne odluke nisu prelile na građane.
- Plin je uvijek bio isporučen, kazao je sindikalist.