Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić
Foto: Dnevnik / HRT
Hrvatska je ovisna o prihodu od turizma. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se ove godine ostvariti više od deset i pol milijardi eura u odnosu na pretpandemijsku godinu. Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice izjavio je u Dnevniku HTV-a kako očekuje odličan vrhunac turističke sezone, ali i posezone.
Komentirajući dosadašnji tijek sezone Staničić je kazao da financijski pokazatelji prate broj noćenja i dolazaka turista.
- Razlog tome je sigurno viša razina cijena usluga koja se ove godine postiže na našim destinacijama. S druge strane, zabilježen je i porast u kvaliteti. Ove godine je otvoreno nekoliko novih visokokvalitetnih objekata u hotelskom smještaju. Investiralo se u kampove, a primjereno tome išla je i cijena te naravno i potrošnja u ugostiteljstvu, naglasio je.
Staničić: Podizanje cijena mora biti popraćeno kvalitetom
Osvrnuo se na rast cijena i rekao da tržište uvijek diktira cijene, odnosno odnos ponude i potražnje u datom trenutku.
- Činjenica je da su poskupili energenti, struja, hrana i piće pa su ljudi koji se bave turističkim uslugama našli rješenje u podizanju cijena. No to uvijek mora biti popraćeno kvalitetom i gost mora dobiti vrijednost za novac, naglasio je.
Odlično odrađen promotivni posao
Govoreći o tome da je sezona premašila predviđanja HTZ-a o 90% u odnosu na 2019., kazao je da su odličan posao odradili i privatni, i turistički i javni sektor na čelu s Vladom, resornim ministarstvom i HTZ-om.
- Mi smo i ove godine dali naglasak na promociji na našim najvažnijim emitivnim tržištima najbližim. To se pokazalo ispravnom odlukom. I bilježimo ovakve rezultate, a to je rast u odnosu na 2019. godinu, naglasio je.
- Njemačka je naše najvažnije emitivno tržište. Ruski i ukrajinski gosti čine samo 2 posto ukupnih gostiju. Dobro je što Hrvatska nije pretjerano ovisna o nijednom tržištu pojedinačno. Imamo goste čak i iz SAD-a. Nastavlja se ona direktna veza iz Dubrovnika za New York. I to sigurno kompenzira manjkove s drugih tržišta, rekao je.
Dubrovnik bilježi rast kao aviodestinacija
Unatoč problemima u europskim zračnim lukama, Dubrovnik bilježi rast kao aviodestinacija, kazao je Staničić i dodao da su upravo Britanci ondje najzastupljeniji gosti.
S obzirom na najave Staničić očekuje odličnu špicu sezone u sljedeća 3-4 tjedna, a dakako i posezonu. Što se pak tiče nestašice vode vjeruje da će se zajedničkim snagama odoljeti i tom izazovu.
- S obzirom na velike suše i činjenicu da svakog dana imamo i preko milijun gostiju, što na nekim destinacijama premašuje višestruko broj stanovnika, HTZ će sa svojim partnerima dijeliti vodu na graničnim prijelazima i sljedećeg vikenda. Vjerujem da ćemo tako našim dragim tustima barem malo olakšati ulazak u Hrvatsku, izjavio je Staničić.
U Hrvatskoj je nešto više od milijun turista (1.020.000), a od toga broja je 909.000 stranih. Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Poljaci i Česi su najbrojniji turisti. Najtraženija odredišta u Hrvatskoj su Rovinj, Vir, Medulin, Poreč, Umag i Dubrovnik. Upravo su u Dubrovniku ostvarena 3 milijuna dolazaka i 20 milijuna noćenja. U odnosu na lani to je rast od 23% u dolascima i 21% u noćenjima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!