Staničić: Hrvatski turizam uspješno zadržao pozitivne pokazatelje

05.09.2025.

15:30

Autor: V.G./HRT/Hina

Ilustracija
Ilustracija
Foto: Zvonimir Barisin / Pixsell

Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (TV HTZ) u petak je odlučilo o skoroj objavi natječaja za razvoj programa destinacijskih menadžment kompanija (DMK) u 2026. te za PR agencije i agencije za usluge "press clippinga" na stranim tržištima u 2026. i 2027., izvijestili su iz HTZ-a.

Na sjednici tog vijeća, održanoj u Kamporu na otoku Rabu, za program DMK u 2026. rečeno je da se u sklopu toga dodjeljuju sredstva s ciljem kreiranja složenih turističkih proizvoda za tržište posebnih interesa i aktiviranja manje korištenih turističkih resursa, kojima se kreiraju novi motivi dolazaka turista, obogaćuje turistička ponuda i produljuje sezona povećanjem prometa, posebice u pred i posezoni.

Uskoro će, također bez preciziranja datuma, i natječaj za odabir PR agencije za izradu i implementaciju PR strategije te provođenje PR aktivnosti, kao i agencije za usluge "press clippinga" na inozemnim tržištima u 2026. i 2027.

Od ponuditelja će se tražiti izrada PR strategije s ciljem "točnog targetiranja određenih skupina turista po geozonama i prema iskazanim interesima vezanih za putovanja u Hrvatsku".

Time bi se trebao i zadržati pozitivni imidž Hrvatske kao turističke destinacije, medijska pokrivenost na tržištima, plan kriznog komuniciranja te uspostaviti i održavati odnose s ključnim medijskim kućama, "travel influencerima", "blogerima "i dr., a natječajem će biti obuhvaćeno 14 tržišta - Njemačka, Austrija, Slovenija, Poljska, Češka, Slovačka, Italija, Mađarska, Velika Britanija, Francuska, Belgija, Nizozemska, Švedska i Švicarska.

- Već ove godine napravili smo snažan iskorak u promotivnim aktivnostima što je dalo pozitivne rezultate s mnogih tržišta, a za iduću godinu to želimo i pojačati, kazao je na Vijeću ministar turizma i sporta te predsjednik HTZ-a Tonči Glavina.

Važnim je označio da, s obzirom na različita gospodarska i društvena kretanja, treba imati točno prilagođene i ciljane kampanje u odnosu na profil tržišta te na najvažnijim emitivnim tržištima partnere koji će svojom strategijom moći odgovoriti na sve izazove kako bi se zadržala i povećala konkurentnost hrvatskog turizma.

- Nakon uspješnog dosadašnjeg dijela turističke godine pred nama je razdoblje posezone i pripreme za 2026. Nastavljamo s promotivnim aktivnostima, kako bi zadržali pozitivne trendove, dodao je ministar.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić rekao je da su sada, a nakon glavnih ljetnih mjeseci kada je "hrvatski turizam uspješno zadržao pozitivne pokazatelje", u središtu aktivnosti HTZ-a sustavna i intenzivna promocija posezone te pripreme za iduću godinu.

- Nastavljamo raditi na promociji Hrvatske i stvaranju prepoznatljivog imidža kao kvalitetne i održive turističke destinacije koja se ističe po bogatoj, raznolikoj i autohtonoj ponudi. U tome važnu ulogu imaju i destinacijske menadžment kompanije koje povezuju lokalne pružatelje usluga i kreiraju cjelovite turističke proizvode. Kroz inovativne programe, specijalizirane ture i personalizirane doživljaje, agencije jačaju konkurentnost Hrvatske na međunarodnom tržištu te pomažu u pozicioniranju zemlje kao destinacije autentičnih i kvalitetnih iskustava, poručio je Staničić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!