O ohrabrujućim brojevima postignutim u predsezoni, po kojima bi predstojeća nova turistička sezona mogla srušiti rekorde u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
04.05.2024.
20:58
Autor: Dnevnik/P.F./HRT
O ohrabrujućim brojevima postignutim u predsezoni, po kojima bi predstojeća nova turistička sezona mogla srušiti rekorde u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Dosad je u prva četiri mjeseca ostvaren turistički rast od 8% u dolascima i 6% u noćenjima.
Komentirajući te rezultate direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić rekao je u središnjem Dnevniku HTV-a kako je optimističan za nastavak ove predsezone.
- Na današnji dan u Hrvatskoj se odmara preko 250.000 gostiju. Ono što treba posebno apostrofirati je da nas očekuje sličan trend i u nastavku svibnja. Zatim doći će i lipanj, kad ćemo imati još intenzivniji promet, i za očekivati je da će srpanj i kolovoz, dakle sama špica sezone, biti na razini najviše moguće popunjenosti. I kada tome pridodamo još odlične najave za posezonu, onda je zaista za nadati se da ćemo imati jednu odličnu turističku godinu. Međutim, treba ići korak po korak, mjesec po mjesec i dati svoj maksimum, sve od sebe, da naše goste koji dođu u Hrvatsku, ugostimo na najviše mogućoj razini, istaknuo je Staničić.
Komentirao je i slučaj zračne luke Rijeka da se drastično povećaju cijene parkirnih usluga. Naime, mnogi kažu da će to imati vrlo negativne učinke za turizam na Kvarneru.
- Osuđujem ovakav potez uprave i apeliram na upravu da preispita odluku. Odluke se donose i godinu dana unaprijed. Dakle, radi se o tome da su i turoperatori, s kojima sam ja ujutro razgovarao, zaista zatečeni. To može dovesti do posljedice da se otkazuju sjedala na zračnim linijama, odnosno kompanijama, a time i sami letovi što nije dobro za Hrvatsku. Apeliram isto tako da u sljedećem razdoblju još više snage i energije usmjerimo upravo u pozicioniranje Hrvatske kao aviodestinacije, s obzirom na to da nam je avio promet bitan upravo za pred i post sezonu, naglasio je Staničić.
Staničić je govorio i o rastu cijena svake godine u turizmu te hoćemo li se i ove godine cjenovno šokirati kad dođemo na obalu.
- Mi stalno apeliramo da kad se radi o povećanju cijena naših usluga, dakle turizam je danas vrlo široki spektar i djelatnosti i samih usluga, da to povećanje cijena mora biti popraćeno s kvalitetom, i s novim investicijama i s jednom višom razinom same usluge u odnosu na ono što gost traži, rekao je.
Dodao je da je Hrvatska za sada percipirana kao zemlja koja ima odličan omjer vrijednosti za novac.
- Dakle, ono što nudimo ima i odgovarajuću cijenu. Naravno da postoje pojedinačni slučajevi, međutim mi ne očekujemo veće oscilacije i neke probleme u tom smislu, pretjerivanja s cijenama, s obzirom na iskustvo od prošle godine i s obzirom na činjenicu da smo radili određene analize i da je Hrvatska još uvijek percipirana kao destinacija koja nudi vrijednost za novac. Nismo ni najskuplji, nismo ni najjeftiniji u odnosu na našu konkurenciju na Mediteranu, naveo je Staničić.
Hrvatska udruga poslodavaca izračunala je da prosječan turist kod nas potroši 150 eura dnevno, u Francuskoj primjerice 550. Kažu kako je to zbog manjka kvalitetnih hotela. Staničić je odgovorio zbog čega kaskamo u izgradnji takvog smještaja koji bi zapravo mogao privući one goste s visokom platežnom moći.
- Činjenica je da rast hotelskog smještaja, naših kapaciteta u hotelskim sobama odnosno krevetima, raste nešto sporije nego što to primjerice raste usporedbi s privatnim smještajem. I u tom smislu valja pozdraviti ove nove investicije koje se upravo događaju u Hrvatskoj i gdje dolaze i novi svjetski brendovi kao što su Hilton, Marriott, Hyatt itd. Vjerujem da će se taj trend promijeniti u sljedećih nekoliko godina s obzirom na najave investicijskog ciklusa i naših hotelijera u Hrvatskoj i uz potporu Vlade i programa NPOO-a koji će jako doprinijeti investicijskom ciklusu u sljedećem razdoblju. Rekao bih da imamo dobre alate i strategiju i zakon o turizmu koji mogu taj trend promijeniti u smjeru i u pravcu i korist jačanja hotelskog smještaja u Hrvatskoj, kazao je Staničić.
Dosta često kad govorimo o rastu broja gostiju pitamo se i koliko ga infrastruktura može pratiti. Na pitanje koliko smo napravili korak unaprijed u pogledu nekog održivog turizma, Staničić je podsjetio kako je Vlada donijela zakon o turizmu koji je počeo vrijediti 1. siječnja ove godine i kako se upravo u ovim trenucima izrađuju i provedbeni akti tog zakona.
- Mislim da će u jednoj sinergiji i ministarstva i turističkog sektora, prije svega sustava turističkih zajednica zajedno sa samim destinacijama, u sljedećem razdoblju biti zanimljivo pratiti realizaciju i zakona i svih planova upravljanja destinacijama koje imaju za cilj zapravo pozicionirati hrvatske destinacije kao održive destinacije, rekao je Staničić.
Dodao je kako misli da smo na pravom putu i kako je to dokazano i od strane struke na globalnoj razini.
- Naime i sam glavni tajnik UNWTO-a, koji je prije nekoliko tjedana boravio u Hrvatskoj, potvrdio je da je Hrvatska jedna od predvodnica u budućem razvoju održivog turizma. Ono što je na svima nama koji se bavimo turizmom, bilo u javnom ili privatnom sektoru, da zajedničkim snagama damo doprinos u tom smislu i da Hrvatsku zaista u budućnosti razvijemo kao održivu turističku destinaciju. Imat ćemo alate, imat ćemo mogućnosti, imat ćemo i sredstva i nema razloga da ne idemo u takvom pravcu, istaknuo je Staničić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora