Dok se velika brodogradnja bori za opstanak, hale malih brodogradilišta pune su brodova u gradnji. Poslovi su osigurani barem za iduće dvije godine. Ogledni primjer uspješnoga brodogradilišta upravo je pulski Tehnomont.
12.10.2021.
07:00
Autor: Jasminka Kalčić/V.K./Regionalni dnevnik/IMS/HRT
Dok se velika brodogradnja bori za opstanak, hale malih brodogradilišta pune su brodova u gradnji. Poslovi su osigurani barem za iduće dvije godine. Ogledni primjer uspješnoga brodogradilišta upravo je pulski Tehnomont.
I navoz i hale puni su brodova - što u fazi izrade trupa, što pred završetkom ili porinućem. Pet je brodova, a naručitelji su od Škotske do Kenije. Izazov Tehnomontu bit će brod za norveško ribogojilište, koji će čak samostalno ići preko Atlantika do Kanade.
Grade i brodove od aluminija, što je novi trend i izazov na brodograđevnome tržištu. Ugovorili su pet novih - tri patrolna broda za Cipar i dva za grčke vatrogasce.
- Zanimljivo je raditi, posebno s aluminijem, jer smo dosad radili uvijek s čelikom, rekao je brodograditelj Karlo Živolić.
Brodograditelj Tomislav Smoljan rekao je da su plaće dobre, bolje od prosjeka.
Brodogradilište održava odličan odnos s partnerima i kooperantima, prateći sva kretanja na tržištu. Tako smo u trendu. A ako pratiš trendove, svoje troškove i kompletnu proizvodnju od početka do kraja, nema razloga da to ne bude pozitivno, naglasila je Gordana Deranja, predsjednica Uprave Tehnomonta.
Uz brod za Norvežane, pulski škver uskoro napuštaju i dva ribarska broda za škotskog naručitelja te prije njih putnički brod, aluminijske konstrukcije, za Nacionalni park Brijuni.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora