Premijer Andrej Plenković u ponedjeljak je u povodu Svjetskog dana turizma objavio na Twitteru da je Hrvatska ostvarila 70 posto turističkog prometa iz rekordne 2019. godine.
27.09.2021.
14:47
Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HRT
Premijer Andrej Plenković u ponedjeljak je u povodu Svjetskog dana turizma objavio na Twitteru da je Hrvatska ostvarila 70 posto turističkog prometa iz rekordne 2019. godine.
- Ostvarili smo 70 posto turističkog prometa i dosegli 70 posto vrijednosti fiskaliziranih računa u turističkim djelanostima iz cijele 2019. Vlada RH poduzimala je aktivnosti za prepoznatljivost Hrvatske kao sigurne destinacije te balansirala mjere za zaštitu i zdravlja ljudi i gospodarstva, istaknuo je u poruci na Twitteru premijer Plenković.
„Turizam za uključivi razvoj“
Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma je „Turizam za uključivi razvoj“. Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove pri Ministarstvu turizma i sporta Republike Hrvatske, ističe kako upravo ta tema želi nametnuti činjenicu da iza turističke statistike, koja se često stavlja u prvi plan, stoje upravo ljudi koji doprinose tim rezultatima.
- Počevši od radnika u turizmu, do zajednica u destinacijama, ali i putnika bez kojih turizma ne bi bilo, napominje i dodaje kako je cilj ojačati turizam ne samo za uključivi, već i za održivi razvoj.
Kaže kako su izrazito zadovoljni ovogodišnjim rezultatima turističke sezone.
- Glavni dio sezone jest gotov, ali podsezona još uvijek itekako traje. Dobra je bila priprema svih dionika, s pripremom smo počeli još krajem prošle godine kada je osnovan Savjet – tu su uključeni svi dionici u sektoru turizma koji su doprinijeli pripremi turističke sezone, priča Udovičić.
Kad se radi usporedba s rekordno uspješnom 2019. godinom, kaže kako se do sada ostvarilo 70% rezultata koje su zacrtali od cijele 2019. godine.
- To je bio cilj koji smo priželjkivali. Sve ono što je preko 60%, rekli smo da će biti vrlo dobro. Trendovi koji su se nastavili u rujnu pokazuju da ćemo preći i tih 70%, kaže i dodaje kako su i prihodi značajno bolji od 2019. godine.
U Opatiji, kao gradu koji cijele godine „živi“, turistički djelatnici zadovoljno trljaju ruke. Željka Stašić iz TZ Opatije kaže kako je rujan tradicionalno mjesec poslovnog turizma.
- Veliki broj konferencija i kongresa se održava u našem gradu i održat će se u narednim mjesecima. Do sada smo u rujnu ostvarili oko 100.000 noćenja, što je 80% u odnosu na rujan 2019. godine, priča Stašić.
Dodaje kako su zadovoljni rezultatima od početka godine, s tim da su srpanj i kolovoz tradicionalno najbolje posjećeni u Opatiji.
- Dobra je bila i predsezona, iako se nadamo boljoj podsezoni, kaže.
Ističe kako se u Opatiju polako vraćaju i kongresi jer ovogodišnji epidemiološki okvir omogućava da se oni mogu održavati. Stašić dodaje kako su u Opatiji već krenuli s planovima za „Advent uz more“, ali kako se kroz jesen može očekivati cijeli niz događanja.
Udovičić kaže kako uz Opatiju postoji destinacija u Hrvatskoj koje turistima imaju nešto za ponuditi tijekom cijele godine – od Istarske županije do kontinentalne Hrvatske. Kako to postići?
- Kroz Nacionalni plan za oporavak i otpornost, turizam će dobiti 2,2 milijarde kuna – prva sredstva stižu već ove jeseni. Upravo je cilj da se ta sredstva iskoriste za javnu i privatnu turističku infrastrukturu koja će pridonijeti tome da imamo dulju turističku sezonu. Naravno, treba razviti proizvode koji će turiste privlačiti i izvan glavnog dijela sezone, poput zdravstvenog turizma, napominje.
Kako bi se ovakav turistički uspjeh održao i sljedeće godine, Udovičić kaže kako očekuje da će se s pripremom započeti već krajem ove godine.
- Mi smo trebali izaći iz zone komfora i onoga što smo navikli raditi, kako bismo pripremili ovu turističku sezonu. Trebalo se prilagoditi situaciji, i to pokazuje da je turizam izrazito prilagodljiv i da je moguće da se izrazito brzo i oporavi, kaže Udovičić i dodaje kako je teško reći što je budućnost turizma kad se pojavljuju situacije poput pandemije, u kojima je bilo što nemoguće predvidjeti.
- Ono što moramo je razmišljati, promišljati, i činiti sve u smjeru održivog razvoja turizma, kako bismo sačuvali i ljude koji rade u turizmu, ali i resurse koji nam omogućavaju da se taj turizam odvije na našem području, zaključuje Udovičić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora