16:42 / 10.03.2019.

Autor: Zvjezdana Heina/I.H./HRT

U Japan najviše izvozimo tunu i vina

-

-

Foto: - / -

S trećom svjetskom ekonomijom do sada smo slabo trgovali. Lani je razmjena dosegnula 100 milijuna dolara. Na sreću, više robe izvozimo nego što uvozimo.
U Zagrebu je završio Tjedan Japana - zemlje koja je nedavno s Europskom Unijom stvorila najveću zonu slobodne trgovine na svijetu. Ukinute su carine na 90 % proizvoda što će osjetiti i hrvatski izvoznici. Zanimljivo, u Japan više izvozimo nego uvozimo. Japancima je, narano, posebno zanimljiva naša tuna, a u zemlju izlazećeg sunca izvozimo i sve više vina.

Iz Iločkih podruma svakih šest tjedana preko riječke luke odlazi kontejner vina put dalekog Japana.

- To je za nas jedno od najvećih tržišta u treće zemlje. Imamo svog uvoznika od 2013., rekla je Antonija Glavan iz Iločkih podruma.

I japanski somelijer nedavno je naručio 25 000 boca hrvatskog vina. U izvozu ipak dominira tuna s udjelom od čak 60 %. Profitabilan proizvod izvoze 4 tvrtke od kojih su jednu u Kalima na Ugljanu kupili Japanci.

Osim tune i vina Japanci poznaju i naše sireve, tartufe, maslinovo ulje. Svi ti proizvodi postali su još konkurentniji nakon potpisivanja trgovinskog sporazuma Europske Unije i Japana.

Carine za vino su iznosile 15 %, a za prehrambene proizvode poput sireva - čak do 30.

- Ako gledamo iz perspektive EU on olakšava poslovanje izvoznicima na način da oko milijardu godišnjeg troška koje otpada na carine prilikom izvoza ukida  i tu je naša prilika, kazao je Ivan Barbarić, potpredsjednik HGK za međunarodne poslove.

S trećom svjetskom ekonomijom do sada smo slabo trgovali. Lani je razmjena dosegnula 100 milijuna dolara. Na sreću, više robe izvozimo nego što uvozimo.

- Japan je tek 41 trgovinski partner Hrvatskoj. To je velika šteta. U Hrvatskoj posluju samo 24 japanske tvrtke i moramo ojačati partnerstvo, kazao je japanski veleposlanik u RH Keiji Takiguchi.

Prehrambeni sektor naš je adut, kažu Japanci koji uvoze goleme količine hrane jer imaju samo 17 posto obradivih površina.

- Uz dobru organizaciju i ciljane proizvode za manje dućane i ekskluzivne robe može se postići više. Nama je to tržište još nepoznanica, rekao je potpredsjednik hrvatsko-japanskog gospodasrkog i kulturnog društva Tonči Tadić.

Na sreću Hrvatska nije nepoznanica japanskim turistima. Iz godine u godinu sve ih je više, lani smo ih ugostili oko 160 000.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!