Objavljeno: 10. ožujka 2019., prije više od godinu dana
Autor: Zvjezdana Heina/I.H./HRT
PODIJELI
-
Foto: - / -
S trećom svjetskom ekonomijom do sada smo slabo trgovali. Lani je razmjena dosegnula 100 milijuna dolara. Na sreću, više robe izvozimo nego što uvozimo.
U Zagrebu je završio Tjedan Japana - zemlje koja je nedavno s Europskom Unijom stvorila najveću zonu slobodne trgovine na svijetu. Ukinute su carine na 90 % proizvoda što će osjetiti i hrvatski izvoznici. Zanimljivo, u Japan više izvozimo nego uvozimo. Japancima je, narano, posebno zanimljiva naša tuna, a u zemlju izlazećeg sunca izvozimo i sve više vina.
Iz Iločkih podruma svakih šest tjedana preko riječke luke odlazi kontejner vina put dalekog Japana.
- To je za nas jedno od najvećih tržišta u treće zemlje. Imamo svog uvoznika od 2013., rekla je Antonija Glavan iz Iločkih podruma.
I japanski somelijer nedavno je naručio 25 000 boca hrvatskog vina. U izvozu ipak dominira tuna s udjelom od čak 60 %. Profitabilan proizvod izvoze 4 tvrtke od kojih su jednu u Kalima na Ugljanu kupili Japanci.
Osim tune i vina Japanci poznaju i naše sireve, tartufe, maslinovo ulje. Svi ti proizvodi postali su još konkurentniji nakon potpisivanja trgovinskog sporazuma Europske Unije i Japana.
Carine za vino su iznosile 15 %, a za prehrambene proizvode poput sireva - čak do 30.
- Ako gledamo iz perspektive EU on olakšava poslovanje izvoznicima na način da oko milijardu godišnjeg troška koje otpada na carine prilikom izvoza ukida i tu je naša prilika, kazao je Ivan Barbarić, potpredsjednik HGK za međunarodne poslove.
S trećom svjetskom ekonomijom do sada smo slabo trgovali. Lani je razmjena dosegnula 100 milijuna dolara. Na sreću, više robe izvozimo nego što uvozimo.
- Japan je tek 41 trgovinski partner Hrvatskoj. To je velika šteta. U Hrvatskoj posluju samo 24 japanske tvrtke i moramo ojačati partnerstvo, kazao je japanski veleposlanik u RH Keiji Takiguchi.
Prehrambeni sektor naš je adut, kažu Japanci koji uvoze goleme količine hrane jer imaju samo 17 posto obradivih površina.
- Uz dobru organizaciju i ciljane proizvode za manje dućane i ekskluzivne robe može se postići više. Nama je to tržište još nepoznanica, rekao je potpredsjednik hrvatsko-japanskog gospodasrkog i kulturnog društva Tonči Tadić.
Na sreću Hrvatska nije nepoznanica japanskim turistima. Iz godine u godinu sve ih je više, lani smo ih ugostili oko 160 000.
HRT koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi Vam pružio bolje korisničko iskustvo o čemu više možete pročitati OVDJE. Ako ne želite dopustiti da HRT na vaše računalo upisuje kolačiće, možete to spriječiti postavkama Vašega internetskog preglednika.