U Končaru se grade novi vlakovi za HŽ
Foto: Dnevnik / HRT
Nakon velikih ulaganja u autoceste i zračne luke, u Hrvatskoj je napokon došlo vrijeme za obnovu željezničke infrastrukture. U tijeku je modernizacija vlakova i pruga, koja bi trebala trajati do 2030. Investicije se najvećim dijelom financiraju iz fondova Europske unije, a velik dio posla na natječaju dobivaju hrvatske tvrtke.
U tvornici Končar grade se novi vlakovi za HŽ-ov Putnički prijevoz. Tri vlaka bit će dovršena do kraja ove godine, a još osamnaest do kraja iduće.
- Činjenica je da je vrijednost toga 880 milijuna kuna i ono što treba pohvaliti je da koristimo europska sredstva u gradnji, odnosno u nabavci, a to grade hrvatske tvrtke, naglasio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Nakon usmjerenosti na gradnju autocesta i zračnih luka, u Hrvatskoj je napokon došlo vrijeme da s pomoću europskog novca krenemo u zahtjevan projekt modernizacije zastarjelih pruga i vlakova.
- Krajem 2024. HŽ Putnički bi u svojoj floti trebao imati gotovo sedamdeset novih vlakova. To je više od pedeset posto flote bi se obnovilo, a druga polovica vlakova je na neelektrificiranim prugama i naprosto radi se o dosta starim vozilima koje je teško održavati i naravno to je jedan od razloga da su zastoji u kvaliteti prijevoza, rekao je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
- Treba još malo strpljenja, kašnjenja su velika i istina je, ne vozimo se željeznicom kao autocestom, ali činimo sve da i ovakvim investicijama taj dio dio prometnog sektora dignemo na zadovoljavajuću razinu, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture.
Iako rokovi isporuke novih Končarovih vlakova neće biti ugroženi, troškovi njihove gradnje, zbog povećanja cijena sirovina, znatno su porasli.
- S HŽ-om kontinuirano razgovaramo upravo o mogućnosti iznalaženja rješenja, jer definitivno hrvatsko gospodarstvo, a generalno i europska gospodarstva ne mogu sama nositi teret takvih eskalacija cijena, istaknuo je predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Gordan Kolak.
Modernizacija željezničke mreže i vlakova dobra je prilika za hrvatske tvrtke jer se do 2030. uz pomoć Europske unije planira uložiti čak tri i pol milijarde eura.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!