14:16 / 16.02.2018.

Autor: ib/dp/Hina/HRT

Uljanik ide u dokapitalizaciju

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Skupštini su uz ostale nazočni i državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Zvonimir Novak, istarski župan Valter Flego te pulski gradonačelnik Boris Miletić.
Dokapitalizacija i restrukturiranje nemaju alternativu - poruka je Uprave Uljanik grupe s izvanredne skupštine. Odobrili su dokapitalizaciju od 180 do najviše 302 milijuna kuna te dolazak strateškog partnera od kojeg se očekuje da uloži oko sto milijuna eura. Dosad su pisma namjere uputili Danko Končar, odnosno njegova tvrtka Kermas energija, te talijanska Palumbo Grupa. Zanimanje su pokazali i nizozemska Damen Grupa i jedno talijansko brodogradilište, no oni još nisu formalizirali svoje planove.

Proces restrukturiranja i osiguravanje dodatnog kapitala, uz ostalo, i ulaskom strateškog partnera u Uljanik grupu je nužan, jer bez restrukturiranja imamo aktivaciju 569 milijuna eura državnih jamstava, potencijalni gubitak 4.500 radnih mjesta te trajni gubitak djelatnosti u Puli i Rijeci, poručio je predsjednik Uprave Uljanik grupe Gianni Rossanda na izvanrednoj glavnoj skupštini Uljanika.

Rossanda je i na skupštini potvrdio kako su do sada Kermas ulaganja i napuljski Palumbo Group dostavili pismo namjere za sudjelovanje u procesu restrukturiranja i diversifikacije Uljanik Brodogradilišta.

"U cilju provedbe obveza preuzetih prema Vladi, kao dijela jamstva za odobrenje potpore za sanaciju, na današnjoj glavnoj skupštini pokreće se prvi ciklus povećanja temeljnog kapitala u iznosu od minimalno 180 do 302 milijuna kuna od ukupno potrebnog vlastitog doprinosa u troškovima restrukturiranja. Suštinski, danas kao dioničari stvaramo osnovu da izbjegnemo scenarij likvidacije na koji nitko tko želi brodogradnju ne smije ni pomisliti, te da stvorimo osnove za novi, na tržištu sofisticiranih brodova još jači, opstojniji Uljanik", naglasio je Rossanda.

Istaknuo je kako Uprava, pored brodogradnje visokosofisticiranih brodova i specijalnih plovnih objekata, što je osnovni prioritet, budući razvoj i diversifikaciju vidi dijelom i u izgradnji zimskog nautičko-servisnog centra za megajahte u kojem bi se, kako je rekao "otvorila mnoga nova stručna radna mjesta vezana za zimsko održavanje, servisiranje, opremanje i logistički support brodovima dužine od 30 do 80 metara".

Za takav trajno održiv brodograđevni proces na obje lokacije (Pula i Rijeka) potrebno je smanjiti broj radnika s današnjih 4.000 na 2.900, pri čemu se stvara višak od 1.100 zaposlenika. Okvirno - 750 u Puli i 350 u Rijeci, rekao je Rossanda.

Dioničare je izvijestio kako je u 2017. godini Uljanik d.d. ostvario negativan financijski rezultat u iznosu od 245 milijuna kuna, iako su prihodi od prodaje veći u odnosu na 2016. godinu za 512 milijuna kuna. Društvo je ostvarilo gubitak prvenstveno zbog realizacije vlastitog doprinosa iz Programa restrukturiranja brodogradilišta 3. maj, objašnjava Rossanda.

Nadalje, prema preliminarnim podacima za 2017. godinu, Uljanik Grupa bilježi gubitak od 680 milijuna kuna, najvećim dijelom kao posljedica kašnjenja u proizvodnom procesu, iako su prihodi od prodaje u 2017. godini za 112 milijuna kuna veći u odnosu na 2016. godinu te iznose 2.043 milijuna kuna. U 2017. godini Uljanik Grupa isporučila je četiri umjesto planiranih devet brodova.

Inače, na glavnoj su skupštini predstavnici dioničara koji imaju 71,03 posto ukupnog broja glasova, a skupštini su uz ostale nazočni i državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Zvonimir Novak, istarski župan Valter Flego te pulski gradonačelnik Boris Miletić.

Uljanik plovidba s porastom prihoda u 2017. godini za 10 posto

Uljanik plovidba u protekloj je godini ostvarila je rast poslovnih prihoda za 10,6 posto, na 204 milijuna kuna te konsolidiranu neto dobit od 4,3 milijuna kuna, izvijestila je ta brodarska kompanija, najavljujući i dalje stabilno poslovanje, uz višu razinu vozarina i veću vrijednost brodova.

"Prihodi od vozarina izraženi u američkim dolarima viši su u odnosu na 2016. godinu zbog značajnog rasta vozarina u području prijevoza rasutih tereta u 2017. godini. Osim prihoda od vozarina, u 2016. godini ostvaren je i prihod od obavljenih usluga menadžmenta brodova za treće osobe. Ostali prihodi odnose se na priznavanje odgođenog prihoda temeljem primljenih potpora za brodove te ostalih poslovnih prihoda", navodi se u privremenom konsolidiranom nerevidiranom financijskom izvještaju kompanije.

Predviđanja za slijedeće godine su izuzetno optimistična budući da prirast flote neće pratiti potrebe za prijevozom rasutih tereta, te se već u 2018. godini očekuje nedostatak brodova, stoji u izvješću.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!