Svaki drugi kruzer koji uplovi u naše more dolazi u Dubrovnik. No, u gradu nema više rušenja rekorda kao prijašnjih godina, ali se bilježi rast i brodova i putnika u odnosu na prošlu.
Uz dobru organizaciju i planiranje - prometne gužve i zagušenja u povijesnoj jezgri - stvar su prošlosti.
Dubrovnik je najposjećenija hrvatska luka za strane brodove na kružnim putovanjima. Većina putnika odabrat će obilazak povijesne jezgre - pa i s nogom u longeti.
- Osjećamo se dobrodošlo, grad izgleda fantastično, lako ga je obići, što mi trenutačno odgovara. Sigurno ćemo se vratiti već ove godine, rekao je Noel iz Irske.
- Sviđa nam se. Obišli smo Veneciju, Rim, Capri... Ovo nam je najbolje dosad. Bili smo u Cavtatu, želimo ondje kupiti kuću! Sad istražujemo grad, kazala je Ashley iz SAD-a.
U Dubrovnik će ove godine uploviti 430 brodova na kružnom putovanju s 580 000 putnika - pet posto više nego prethodne godine. No daleko je to od onih dvostruko većih pretpandemijskih brojeva.
Uvođenje zone posebnog prometnog režima
- Ne težimo povećanju brojeva u dolascima ni brodova ni putnika s obzirom na to da je naša želja održivi razvoj turizma ukupno u destinaciji. Svjedoci smo da ne bilježimo gužve kakve su bile prije 10,12 godina, naglasio je
Dario Barbarić, Lučka uprava Dubrovnik.
Nema sumnje i da je uvođenje zone posebnog prometnog režima povećalo protočnost i olakšalo prijevoz putnika.
Budući da brod ostaje najmanje 8 sati na vezu - gosti se disperziraju na okolicu grada, ne idu svi istodobno prema povijesnoj jezgri.
- Znači, minimum 8 sati boravi, što daje dovoljno vremena da se organizira kvalitetan izletnički program i da to ima značajnog utjecaja na ukupan cestovni promet u području grada, istaknuo je Barbarić.
Dobra sezona i za mini kruzere.
- Početak odličan 4. i 5. mjesec popunjenost jako dobra, puno bolja nego prošle godine, 6. i 7. mjesec jedan pad 10 posto u fizičkom broju gostiju, ali to vidimo da je na svim destinacijama, ne samo u našem produktu, dok 8. i 9. mjesec bilježe odlične rezultate, rekao je Maro Kapović, direktor turističke agencije AMBASSADOR TRAVEL.
Smanjenje izvanpansionske potrošnje
Ipak, kada je o izvanpansionskoj potrošnji riječ, gosti su dosta oprezni.
- Sad se to donekle smanjilo. Sigurno jedan dio priče je i u cijenama, ali mislim da nisu samo cijene. Mi moramo raditi na poboljšanju usluge kvalitete raznovrsnosti i ja vjerujem da će to u sljedećim godinama doći, rekao je Kapović.
Vrijednost za novac - uostalom ključan je za sve segmente turizma.