08:31 / 09.10.2018.

Autor: M.M./HRT

Uzlet hrvatske pekarske industrije

-

-

Foto: - / -

U našoj pekarskoj industriji dosta je dinamično. S jedne strane imamo rast proizvodnje i iskorak naših proizvođača na međunarodno tržište, a s druge strane snažan uvoz kruha i pekarskih proizvoda.
U našoj pekarskoj industriji dosta je dinamično. S jedne strane imamo rast proizvodnje i iskorak naših proizvođača na međunarodno tržište, a s druge strane snažan uvoz kruha i pekarskih proizvoda. O izazovima u tom poljoprivrednom sektoru razgovarali smo s Nadom Barišić, direktoricom Žitozajednice Udruženje domaćih mlinsko pekarskih proizvođača i Zvjezdanom Blažić, neovisnom konzultanticom.

Posljednjih godina imamo svojevrstan boom u pekarskoj industriji. Unazad 10-ak godina rast pekarskih trgovačkih subjekata se i poduplao. Godine 2005. bilo je 375 trgovačkih društava pod pekarskom djelatnoštću, a 2017. njih je gotovo 885. Ako tome pribrojimo obrte kojih procjenjujemo ima 2.000 možemo reći da je to sektor koji je u rastu. Prošle godine taj sektor zabilježio je oko 16.700 zaposlenih djelatnika, rekla je Barišić.

Istaknula je i kako smo svakodnevno svjedoci koliko su ti pekarski maloprodajni objekti sve bolje i modernije uređeni. Asortiman roba daleko je veći nego što je bio prije pet godina. Pekarstvo se okreće i snack proizvodima, slasticama, kavi s nogu. Podizanjem konkurentnosti mi možemo napredovati i to je jedini način da se cijela pekarska industrija i razvija, istaknula je Barišić.

Uz rast proizvodnje tvrtke puno ulažu i u modernizaciju maloprodajnih prostora, što je kako je rekla Blažić neminovno. Istaknula je i da je kod naših većih pekarskih proizvođača vidljivo da se velika sredstva ulažu i u njihovu prezentaciju, marketing. 

Naša pekarska industrija iskoračila je i na međunarodno tržište. Naši se proizvodi prodaju od Australije, Europe do arapskog svijeta. Opstanak većih proizvođača na tržištu zahtjeva tu internacionalizaciju poslovanja i jako je dobro da i Hrvatski gospodarski subjekti mogu sa svojim znanjem i ulaganjem u nove tehnologije i proizvode pronaći nova tržišta, naglasila je Blažić.

Ali postoji i ona negativna strana, a to je rastući uvoz pekarskih proizvoda.

Od ulaska u Europsku uniju stalan je trend rasta. Taj trend je iz godine u godinu prisutan. Uvoz kruha lani je malo stagnirao, ali uvoz pekarskih proizvoda (lisnata peciva, punjena peciva, kroasani) i dalje raste. Međutim moramo reći da je prije ulaska u EU i izvoz naših proizvoda bio neznatan i on je u rastu i to je bilo neminovno ulaskom u EU, rekla je Barišić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!