09:58 / 25.01.2019.

Autor: Dragan Nikolić/I.H./HRT

Zašto je Hrvatska među 10 najpoželjnijih odredišta u Koreji?

-

-

Foto: - / -

Korejski turisti, kao i turoperatori, već dobro poznaju veće hrvatske gradove. Sada žele zaviriti u manja mjesta, saznati njihove autentične priče. Koreja stoga može biti idealno tržište za promicanje hrvatskog kontinentalnog turizma.
Dalekoistočna tržišta Hrvatskoj su itekako zanimljiva jer tamošnji turisti putuju cijele godine. Samo Korejaca lani smo ugostili oko 400 tisuća. Kako bi se Hrvatska snažnije pozicionirala na tom tržištu, uskoro će se u Seulu otvoriti predstavništvo Hrvatske turističke zajednice. U rujnu su krenuli i izravni letovi za Zagreb. Koji su motivi putovanja Korejaca i što ih najviše zanima kao goste, u korejskoj metropoli provjerio je Dragan Nikolić.

Udaljenost između Seula i Zagreba sada se prevaljuje za samo 11 sati, a uvođenje izravnog leta bit će snažan vjetar u leđa još većem broju dolazaka korejskih turista. Još 2010. velika turistička agencija u vlasništvu Korean Airlinesa organizirala je prvi čarter za Hrvatsku. Ušla u rizik, naposljetku se isplatio.

- Malo manje od 70 posto kupaca naših aranžmana od 2010. do danas, kada matična kompanija Korean Airlines ima redovitu izravnu aviovezu sa Zagrebom, jesu stariji ljudi. U budućnosti se nadamo većem interesu mladih Korejaca za dolazak u Hrvatsku - onih koji putuju na medeni mjesec, primjerice, rekao je potpredsjednik Uprave tvrtke Hanjin Travel Hong Jae Lim.

I dalje organiziraju čartere za Hrvatsku, popunjenost doseže 90 posto. Aranžman sa sedam noćenja prodaje se od 2000 američkih dolara zimi do 5000 u špici sezone. Hrvatska je među deset najpoželjnijih odredišta, daleko ispred su Italija i Francuska.

- Među poznatijim lokacijama koje posjećujemo jesu stara dubrovačka jezgra, Zagreb, Split, Zadar i, naravno - Plitvička jezera. Meni je najljepši pogled s terase hotela koja gleda na zidine stare dubrovačke luke, dodaje Lim.

Za Hrvatsku je Koreja najpotentnije turističko tržište u Aziji. Sve je zapravo počelo 2012., kada je snimljen prvi korejski reality show na Jadranu. Godinu dana poslije nekoliko poznatih korejskih glumica proputovalo je Hrvatsku backpackerski, kao dio scenarija popularnog turističkog dokumentarca. I onda su se brojevi vinuli u neslućene visine.

- Bilježimo golemo povećanje broja korejskih turista posljednjih 4-5 godina, iznosi više od 400 posto! Od nekadašnjih 70-tak tisuća korejskih gostiju došli smo na sad već respektabilnu brojku od oko 400 tisuća, rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
Cappelli za HRT: Očekujemo do 6 posto više prihoda od turizma u 2019.
Korejci i ove zime uživaju u ljepoti Plitvica, ali i ostalih nacionalnih parkova, kao i spomeničkoj baštini i biserima koji su na zaštićenom popisu UNESCO-a. Dolaze svih dvanaest mjeseci u godini. Na kratke godišnje odmore najčešće idu u svibnju i rujnu, u tjedan dana stoga žele posjetiti što više lokacija. Svaki drugi Korejac troši inače na putovanja, riječ je o vojsci od 25 milijuna turista.

- Za razliku od Japanaca i Kineza, Korejci su vrlo proaktivni, dinamični, emotivni… Temperamentom su zapravo slični nama, zbog toga im se možemo približiti, izjavio je konzultant Nikica Dorešić.

Nikica Dorešić bio je predstavnik Kompasa i Atlasa u Koreji. Veteran je hrvatske turističke promidžbe na Dalekom istoku, vlasnik najstarije hrvatske turističke kompanije u Seulu. Pružanje informacija o Hrvatskoj na ovdašnjim društvenim mrežama jedan je od imperativa, kaže.

- Južna Koreja vjerojatno je globalni broj jedan kada je u pitanju internetska infrastruktura. Korejci sve traže na internetu, ali slabo se služe s engleskim. Da bi od tih informacija imali koristi, one moraju biti na korejskome, na internetu ili u tiskanom obliku, dodao je.

Prve su s oglašavanjem na korejskom tržištu počele turističke zajednice Zagreba i Dubrovnika te Ličko-senjske i Šibensko-kninske županije. U Zagrebu su posljednjih godina korejski gosti najbrojniji. Hrvatska metropola zasad ima dva korejska restorana i hostel specijaliziran za prihvat korejskih turista, navala je sve veća.

- Posljedica je to i jakog marketinga. U Hrvatskoj je snimljeno nekoliko korejskih serija. I u nacionalnim parkovima, kao i u Zagrebu. Riječ je o serijama koje su pobudile veliki interes, korejski turisti dolaze u Hrvatsku i zbog toga, rekao je Cappelli.

Desetina svih korejskih turista stiže preko najvećeg hrvatskog turoperatora Unilinea, imaju svoj ured u Seulu. Neprestano ostvaruju petinu više dolazaka u odnosu na godinu prije.

- Kada Korejci putuju u Europu, pa i u Hrvatsku, očekuju susret s kulturnim naslijeđem koje je drukčije od korejskoga. Žele uživati u lokalnoj gastronomiji, prirodi, ali i obaviti kupnju, kazao je Kwang-Hyun Kim, zastupnik tvrtke UNILINE u R. Koreji.

- To su gosti koji troše ako im se ponudi nešto konkretno i kvalitetno. Oni nisu gosti kojima su dovoljni samo sunce i more. Većina njih, uostalom, ne zna plivati. Vole aktivan odmor, festivale, autohtona jela, vole kad im pokažemo kako se živi u Hrvatskoj. Jer oni u svojoj zemlji žive vrlo užurbanim životom, s puno stresa, rade od jutra do sutra, dodao je Dorešić.

Korejski turisti, kao i turoperatori, već dobro poznaju veće hrvatske gradove. Sada žele zaviriti u manja mjesta, saznati njihove autentične priče. Koreja stoga može biti idealno tržište za promicanje hrvatskog kontinentalnog turizma. Njezini stanovnici, naime, putuju kako bi naučili nešto novo, proširili vidike, poradili na osobnom razvoju i duhovnoj obnovi. Obrazovanje je njihov velik adut.

- Hrvatska, finalist posljednjeg Svjetskog prvenstva, iznimno je poznata kod nas po nogometu. Ali i po psu dalmatineru te izumima poput penkale ili kravate, dodao je Lim.

Dugo iščekivano otvaranje hrvatskog veleposlanstva u Seulu 2018. jamac je da će Korejci saznati još ponešto o zemlji u koju hrle. I prošle godine u Lijepoj našoj snimljena su dva korejska reality showa. Ako je pameti i strategije, Hrvatska će zajahati taj pozitivni val, pa dok traje. Jer ništa nije vječno, tržište svake sezone nudi nova hit-odredišta.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!