Na hrvatskim cestama voze se automobili u prosjeku stari 13 i pol godina. Ove je godine kupnja i rabljenih i novih - prepolovljena.
Prodaja automobila, i novih i rabljenih, u godini iza nas je prepolovljena. Hrvatska je među zemljama Europske unije koje imaju najveći pad prodaje automobila: u 2020. prodano je oko 36 tisuća novih i gotovo 58 tisuća rabljenih. U usporedbi s 2019. prodano je sveukupno 55 tisuća automobila manje. Zbog koronavirusa i neizvjesnosti građani i tvrtke ne upuštaju se u nova zaduživanja ili investicije. No ove godine uvodi se novi način izračunavanja trošarina pa se očekuje da će većina automobila pojeftiniti, donosi HTV-ov Dnevnik.
Na hrvatskim cestama voze se automobili u prosjeku stari 13 i pol godina. Ove je godine kupnja i rabljenih i novih - prepolovljena. Od nove godine uvodi se novi protokol za izračun emisije ugljikova dioksida.
- Po svim dosadašnjim pokazateljima, rezultati koji se postižu su, naravno, veći, onda imamo veće emisije i veću potrošnju, što je puno bliže onom što je realna potrošnja na cesti kad gledamo automobile, kaže mr. sc.
Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.
S novim protokolom, koji je realniji, trošarine bi za većinu automobila bile veće. Zato je država uskočila i korigirala drugu varijablu važnu za izračun visine trošarine, onu vrijednosnu. Dosad je ona iznosila 0 kuna za automobile vrijednosti do 150 tisuća kuna. Sada je letvica podignuta na 200 tisuća.

- Među tim najprodavanijim gotovo da neće biti niti jednoga koji neće pojeftiniti, a pojeftinjenja u konačnici sežu od nekoliko stotina do 15 i 20 tisuća kuna na nekim modelima, kaže
Ivo Ivančević (HGK, Udruženje trgovine motornim vozilima).
Mnogi kupci raspitivali su se što ih čeka s novim trošarinama.
- Hrvatska i dalje zbog visokog PDV-a ima prilično visoka porezna opterećenja, tako da mislim da su kupci i dalje dobrim dijelom motivirani da kupuju rabljena vozila u inozemstvu, a to svakako neće pridonijeti smanjenju starosti voznog parka koji je sad već preko 13 godina, kaže
Robert Špiranec, predstavnik zastupnika proizvođača automobila.
Prosječna starost automobila u Hrvatskoj od 13 i pol godina daleko je od njemačkog prosjeka, koji je 9 godina. Bolji od Nijemaca su Austrijanci i Danci s automobilima u prosjeku starima 8 godina i 10 mjeseci.