06:51 / 24.01.2018.

Autor: HRT

Zeleno svjetlo EK za jamstva nije smirilo strasti u Uljaniku

predsjednik Sindikata metalaca Vedran Dragičević

predsjednik Sindikata metalaca Vedran Dragičević

Foto: - / -

Dok god Uljanik ima interesa poslovati u središtu Pule, grad će napraviti sve da to omogući, naglasio je Miletić komentirajući činjenicu da se Uljanik nalazi na atraktivnoj lokaciji koju bi neki voljeli iskoristiti u turističke svrhe.
Zeleno svjetlo Europske komisije za državna jamstva nije smirilo strasti u pulskom Uljaniku. Je li jamstvo za kredit rješenje ili samo vatrogasna mjera? Kada će radnici primiti plaću? Hoće li škverani u štrajk? Kolika je cijena restrukturiranja? Treba li država jamčiti za privatnu kompaniju? Kakva je budućnost Uljanika? Hoće li u središtu Pule, umjesto navoza i dokova, niknuti hoteli?

Na ta i ostala aktualna pitanja odgovarali su u radijskoj emisiji "U mreži Prvog" predsjednik Sindikata metalaca Vedran Dragičević, gradonačelnik Pule Boris Miletić i član Uprave Uljanika Marinko Brgić.

Brgić je kazao da je EK u ponedjeljak odobrila državno jamstvo, a Uprava je odmah krenula u akciju - obavijestili su ljude da im treba barem dva dana za isplatu plaće, svim radnicima Uljanika danas bi trebale biti isplaćene plaće i božićnica. Radnici TESU-a, pak, mogu očekivati isplatu jedne i pol plaće.

Dragičević kaže da, ako plaće budu isplaćene do petka, tada će donijeti odluku da se ne ide u štrajk. Njihov primarni zahtjev je bio isplata plaća i božićnice. Ako to bude isplaćeno, nema potrebe da se ide u štrajk, tada slijedi drugi korak. Komentirajući jučerašnji štrajk 200-tinjak radnika, Dragičević kaže da tu nije ništa čudno jer je normalno da radnici koji nisu primili plaću iskažu nezadovoljstvo. Smatra da je u ovakvim situacijama važno da radnici slušaju sindikat jer on niti će upropastiti poduzeće niti radnike koji rade, cijela situacija mora biti pod kontrolom i voditi u ispravnom smjeru, zato je važno slušati sindikat.

U Uljaniku djeluju tri sindikata i jedinstveni su, no Dragičević kaže da kada se ne primi plaća, onda je svatko kriv.

Miletić je sinoć bio u Bruxellesu. S europarlamentarcem Ivanom Jakovčićem i istarskim županom Valterom Flegom razgovarao je o Uljaniku. Kaže da su svi svjesni da državno jamstvo ne može biti dugoročno rješenje, smatra da je to 'nužan kisik' kako bi se mogao pripremiti drugi korak koji će biti zahtjevan. Ovo državno jamstvo se tretira kao državna pomoć, pitanje brodogradnje u Europi je problem kojim se i EK treba pozabaviti jer su najveći konkurenti zemlje jugoistočne Azije.

Kazao je da se zalažu za slobodno tržište i tržišno nadmetanje, no uvjeti bi trebali biti fer i jednaki - ako pogledamo radna prava ili standard zaštite okoliša, u startu nismo ravnopravni. Npr. ako pogledamo izgradnju pelješkog mosta, Miletić se pita jesu li doista kineskoj korporaciji odobrene državne potpore koje se u EU-u pomno prate, je li cijena dampinška - o tome se mora raspravljati.

Brgić kaže da se poduzimaju sve aktivnosti kako bi u zadanom roku od šest mjeseci počelo restrukturiranje. Prvi je zadatak naći strateškog partnera koji će biti partner u pregovorima s državom i EK, tada se izrađuje program restrukturirana koji mora biti potpisan, a zatim počinje restrukturiranje. Naglasio je da je ovaj dobiveni novac potreban za početak, da se nastavi normalno funkcioniranje. Za 3-4 mjeseca možemo ući u normalnu funkciju, dodao je.

Dragičević kaže da je brodogradnja industrija koja puni državni proračun, koja stvara novu vrijednost i ne treba dopustiti da se ijedno brodogradilište zatvori.
Istarski čelnici vjeruju u budućnost Uljanika
Kada govorimo o Uljaniku, mi govorimo o hrvatskoj brodogradnji i svakome bi trebalo biti jasno da proizvodanju koja zapošljava velik broj ljudi treba sačuvati, kaže Miletić. Dok god Uljanik ima interesa poslovatio u središtu Pule, grad će napraviti sve da to omogući, naglasio je, komentirajući činjenicu da se Uljanik nalazi na vrlo atraktivnoj lokaciji koju bi neki voljeli iskoristiti u turističke svrhe. Dok je mora, bit će i brodova, dok je grada Pule, bit će i Uljanika, dodao je.

Restrukturiranje sa sobom donosi smanjenje kapaciteta i neke kompenzacijske mjere i reducira prostor na kojem se može graditi, u tom smislu se počelo razmišljati kako u brodogradnju uvući potreban novac. Razmišljalo se kako iskoristiti prostor i privući partnera koji je voljan kroz infrastrukturu ubaciti u brodogradnju stotinjak mil. €, kaže Brgić. Što se tiče djelatnosti koje su komplementarne s brodogradnjom, razmišljalo se o nečemu što je RH danas potrebno, poput luke za megajahte, zapravo 'zimovanje' jahti u Puli, rekao je.   

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!