08:38 / 04.12.2018.

Autor: V.K./HRT

1 na 1: Alen Sumina

-

-

Foto: - / -

Poduzetnik Alan Sumina suosnivač je i direktor Nanobita, uspješne brzorastuće hrvatske tvrtke koja se bavi razvojem mobilnih igara. Osim u Zagrebu, ured imaju i u Budimpešti i ukupno zapošljavaju 110 ljudi.
Poduzetnik Alan Sumina suosnivač je i direktor Nanobita, fascinantno uspješne brzorastuće hrvatske tvrtke koja se bavi razvojem mobilnih igara. Osim u Zagrebu, ured imaju i u Budimpešti i ukupno zapošljavaju 110 ljudi.

Nanobitove igre preuzete su više od 80 milijuna puta, a dnevno ih igra više od 400.000 igrača. Dobitnici su mnogih nagrada i priznanja, a među najvažnijima i ona za prvog Ernst Young (EY) poduzetnika godine u Hrvatskoj.

S Alenom Suminom razgovarao je autor emisije "1 na 1" Romano Bolković. Razgovarali su o njegovoj tvrtki i poslu kojim se bavi, o tome kakva je poduzetnička klima u Hrvatskoj i regiji, odlaze li ljudi iz Nanobita u inozemstvo, dolaze li k njemu iz drugih zemalja te koji su im planovi za budućnost.

"Nanobit je nastao 2008. , a tada je započela recesija. U to doba na tržište je izašao iPhone i mi smo vjerovali da takav uređaj može promijeniti sve. Osim što ljudi na njemu pristupaju informacijama, na njemu igraju i igre", govori Sumina.

"U početku nismo radili igre, već smo napravili aplikaciju s pomoću koje smo ljudima pomogli da smršave. Tu smo zaradili dovoljno da proširimo biznis na igrice za mobitele i počeli smo zapošljavati nove ljude", sjeća se i dodaje kako ih je danas u Nanobitu više od sto.

"Tajna uspjeha Nanobita je u tome što smo nekoliko puta promijenili firmu. Nije isto raditi s deset ljudi ili s preko sto. Mi smo se transformirali kako se industrija transformirala", govor Sumina.

"Naše igre su danas isključivo besplatne i one se monetiziraju time da korisnici plaćaju neke dodatne stvari u igrama. Prije pet godina takvih igara nije bilo na tržištu. Kompletno se promijenila filozofija pristupa poslu, način izrade proizvoda, monetizacije i marketinga", naglašava. Sumina govori kako kod nas ljudi još uvijek misle da igre igraju samo jedan tip ljudi, a to su mladi. Na svjetskoj razini svakodnevno igre igra dvije i pol milijarde ljudi. 140 milijardi dolara godišnje potroši se na igre. Od toga na mobilne malo više od 50 posto. To je industrija koja vrlo brzo raste.

"Naši će prihodi ove godine biti malo veći od 150 milijuna kuna“, rekao je Sumina.

"Nije dovoljan samo proizvod. Mi imamo dvadeset ljudi u marketingu, imamo analitičare koji prate ponašanje korisnika i sukladno tomu daje preporuke na koji način optimizirati neke procese", zaključio je Sumina.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!