Prijepori HDZ-a i SDP-a oko proširenja LNG terminala na Krku

11:11 / 21.06.2022.

Autor: HRT

Mirela Ahmetović/Tomislav Ćorić

Mirela Ahmetović/Tomislav Ćorić

Foto: Patrik Macek/Goran Kovacic/PIXSELL / Fotomontaža HRT

Bura na Jadranu, a zbog najave proširenja kapaciteta LNG terminala na Krku. Kritiziraju iz redova SDP-a vladajuće, a oni uzvraćaju također žestokom paljbom. 

HDZ je u utorak poručio SDP-ovcima da neće uspjeti zaustaviti proširenje LNG-a i hrvatsku energetsku neovisnost, reagirajući na današnju izjavu SDP-ove političke tajnice Mirele Ahmetović o nelegalnom i štetnom plutajućem LNG terminalu.

- Agresivna LNG komesarka i danas je nasrnula na našu Vladu i ponovno nazvala terminal na Krku 'nelegalnim' i 'štetnim', objavio je HDZ na Facebooku te dodao da su za Mirelu Ahmetović "štetne energetska neovisnost Hrvatske i sigurna opskrba plinom za hrvatske građane".

- Može ona drobiti što god hoće, može opet prijetiti da će se 'bacati pod bager', no SDP nije uspio u naumu da spriječi izgradnju LNG terminala. Neće uspjeti zaustaviti ni njegovo proširenje i učvršćivanje energetske neovisnosti Hrvatske!, poručuje HDZ članovima SDP-a.

Ahmetović: Da su Ćorić i Plenković slušali struku Hrvatska bi sada imala kopneni LNG

Nadamo se kako najava Andreja Plenkovića o proširenju kapaciteta plutajućeg LNG terminala nije tek jedna u nizu njegovih opsjena, poput one o otkupu INA-e, priopćila je SDP-ova Mirela Ahmetović.

Povod je bila najava premijera Andreja Plenkovićevu da će Hrvatska proširiti kapacitet LNG terminala na Krku.

- Drago mi je da se Plenković konačno probudio. Nakon što su me on i njegovi kriminalci iz HDZ-a tendenciozno pokušavali diskreditirati zbog mog protivljenja nelegalnom i štetnom plutajućem LNG terminalu, sada se predstavljaju kao veliki graditelji proširenog LNG terminala. Kamo sreće da se odmah izgradio kopneni LNG terminal za koji su postojale sve dozvole, lokacija i prostornoplanska dokumentacija i koji bi bio jedini legalan projekt. Takav terminal bio bi doista na korist RH i okolnim zemljama koje Plenković spominje. Da su Tomislav Ćorić i Plenković slušali struku i mještane Omišlja, Hrvatska bi sada imala kopneni terminal, svoje kapacitete ukapljenog plina i ne bi morala strepiti za opskrbu. Ovako – imamo nelegalni projekt koji smo predali u ruke Mađara i postali mađarsko skladište za plin koje smo platili novcem hrvatskih građana", rekla je politička tajnica SDP-a Mirela Ahmetović.

Ako je premijeru do poštivanja zakona, onda će pročitati da u zakonu o LNG-u, u članku 6. stoji kako će se u drugoj fazi graditi kopneni terminal. No, HDZ nije poštivao ni postojeći Zakon jer aktualni plutajući LNG djeluje pod zastavom Republike Maršalovi otoci, a ne Republike Hrvatske.

- Jedini način da Hrvatska od LNG-a ima korist je da se izgradi kopneni terminal za hrvatske potrebe, za kojeg smo od početka tvrdili da je jedini zakonit i isplativ i mogao se izgraditi u sličnim kapacitetima u istom vremenu. Kopneni terminal omogućuje da se i na siguran i uredan način riješi opskrba UPP-om kamionima. Tako bi se izbjegle i opasne operacije punjenja direktno s broda koje trenutno gura Uprava LNGH i ugrožava kako sam terminal, tako i lokalno okruženje, rekla je Ahmetović.

Vlada se odlučila za plutajući terminal, a niti to nije mogla napraviti uredno. Umjesto novog broda FSRU, koji je projektom predviđen kapaciteta 170 000 cbm, a u javnoj raspravi spominjao se i brod preko 200 000 cbm, netko je odlučio nešto „unaprijediti“, pa je kupljen stari, polovni brod kapaciteta od 140 000 cbm, dodaje.

Napominje kako sada svaki prekrcaj LNG traje po tri dana a ne kao u drugim Terminalima u svijetu jedan dan. A dodatni troškovi prekrcaja su veliki jer dan LNG broda danas košta između 100 i 200 tisuća dolara. Netko je odlučio kupiti manji polovni brod, iako se danas smatra standardnom veličinom broda za prijevoz 170 000 cbm, tvrdi Ahmetović.

- Istina uvijek pokuca na vrata. Ovisnost o ruskom plinu omogućili su Plenković i njegova kriminalna organizacija jer nisu htjeli slušati struku, žitelje Omišlja i Kvarnera. Štoviše, proglašavani smo neprijateljima Hrvatske. A zapravo je samodopadni Plenković radio u interesu Mađara kako bi oni čim prije imali alternativni pravac. Vlada RH je tvrdila da je plutajući terminal strateški projekt RH i pored EU dala bespovratna sredstva. Onda ga je po 1, 17 € /Mwh iznajmila Mađarima i i firmi iz Katara. Sada u jeku krize, kada ne znamo što će se događati, kasnimo u proširenju kapaciteta. Hrvatska s Plenkovićem kasni u svemu, samo je u korupciji ispred svih, rekla je Ahmetović.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!