Mišić: Dron je efikasniji alat policije u sankcioniranju prekršaja

29.10.2025.

09:33

Autor: M.Z./Studio 4/HRT

Razgovor u Studiju 4
Razgovor u Studiju 4
Foto: HTV / HRT

Na području cijele Republike Hrvatske, policija provodi akciju nadzora prometa. Uz policijske službenike promet će se nadzirati i dronovima. Više o samoj preventivno-represivnoj policijskoj akciji rekao je voditelj Službe prometne policije Policijske uprave Zagrebačke Krešimir Mišić u Studiju 4.

- Akcija traje od 10 do 16 sati danas, i provodi se u svim policijskim upravama u Republici Hrvatskoj. Naime, sve policijske uprave imaju na zaduženju određeni broj dronova, odnosno bespilotnih letjelica, koje zapravo već duže vrijeme prometna policija koristi u praksi, rekao je Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne policije Policijske uprave Zagrebačke.

Ističe Mišić kako su dronovi već korišteni i prije u policijskim akcijama.

- Koristili smo ih, za očevide prometnih nesreća, gdje nam dodatno olakšavaju posao snimanjem samog mjesta događaja i fiksiranjem tragova. Isto tako i u nadzoru prometa. Vezano za zagušenja, odnosno prometne čepove, gdje naravno s dronom imamo bolju preglednost situacije vezano za sama začepljenja, odnosno mjesta gdje je protočnost onemogućena, naveo je.

Prema riječima Mišića, dronovi "služe" za sankcioniranje prekršaja koji se tiču zakona o sigurnosti prometa na cestama, poput - prolaska kroz crveno svjetlo, nevezivanja sigurnosnog pojasa, korištenja mobitela, krivog prestrojavanja, vožnju po žutoj traci i slični prekršaji.

Dron: Efikasniji alat u sankcioniranju prekršaja


Napominje kako svaki dron ima svog operatera, odnosno policijskog službenika koji će upravljati njime.

- Policijski službenik će upravljati dronom. Dron ima uređaj kameru u kojoj bilježimo ono što je snimljeno od prometnih prekršaja. I, naravno, politički službenici će nastojati svakog tog vozača koji je počinio prometni prekršaj, isključiti iz prometa, sa strane, dakle van ceste, da bi ga sankcionirali.

Kao prednost dronova u usporedbi s drugim sredstvima nadzora i kontrole istaknuo je njihovu manju vidljivost i veću efikasnost.

- Vidimo prednosti vezano za samu uporabu dronova. U usporedbi s, recimo, fiksnim kamerama za brzinu ili usporedbe s prometnom ophodnjom koja stoji u samom kolniku, u samu cestu. Dronovi su manje vidljivi. Ne postoji mogućnost da drugi sudionici upozore na prisutnost policije. Vidimo tu neke prednosti koje ćemo koristiti kako bismo doista bili što efikasniji u samom sankcioniranju prekršaja, naveo je.

Alarmantne brojke stradalih u prometu 


Akcije policije imaju za cilj, smanjenje broja poginulih u prometnim nesrećama.

- Kontinuirano radimo represivno, da bismo brojke poginulih u prometu, koje nisu dobre trenutačnono, smanjili. Na današnji dan, 25 poginulih osoba je više nego na protekle godine na isti dan. Radimo sve u represivnom smislu da smanjimo te brojke. Međutim, kao što smo i ranije govorili, policija nikad nije mogla, a niti će sad moći sama sve poduzimati da bi se te brojke dovele u realne okvire ili u europske okvire, pojašnjava. 

Najčešći uzrok prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama je brzina, ističe Mišić.

- Bez obzira na najveću dopuštenu moguću brzinu, smanjite brzinu kretanja vozila, prilagodite ju prometnim uvjetima u kojima se nalazite i jedino tako ćete izbjeći prometnu nesreću, objašnjava.

Sigurnosni pojas spašava život


- Kad se analiziralo dio prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama, došlo se do zaključka da bi možda i trećina poginulih osoba preživjela da su imale sigurnosni pojas vezan, rekao je.

Istaknuo je važnost pojasa, posebice kada već i dođe do prometne nesreće.

- Iznimno je važno da ukoliko dođe do prometne nesreće, da vozač i putnici, budu vezani sigurnosnim pojasom. Dokazano je da se smanjuju posljedice prometne nesreće i da je puno veća vjerojatnost preživljavanja prilikom prevrtanja vozila i smanjuje se mogućnost ispadanja iz vozila, pojašnjava.

Premda je ustaljeno mišljenje da su najčešći prekršitelji u prometu, mladi vozači, Mišić apostrofira drugačiju praksu.

- Imamo zapravo sve manje problema s mladim vozačima. Čak više prometnih nesreća uzrokuju vozači iznad 65 godina. Dakle, ne treba neopravdano ići prema mladim vozačima kao krivcima za sve negativno što se događa u prometu, ustvrdio je.

Apelira Mišić na koncentraciju i primjereno ponašanje u prometu.

- Pripazite na ponašanje u prometu. Budite fokusirani na ono što radite u vožnji. Ako ste koncentrirani, samim time će onda vjerojatno izbjeći činjenje prekršaja, poručio je.

Cijeli razgovor pogledajte u nastavku:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!