Nakon 30 godina čekanja Istra je u ožujku ove godine dobila novi, niskopodni vlak. No, čini se da mu prometovanje istarskim prugama baš i nije suđeno. Otad pa dosad nekoliko je puta bio u kvaru, a njegovu je ulogu preuzimao prethodnik, pedesetogodišnjak.
50-godišnjak, očito sljubljen s istrošenim istarskim tračnicama - i danas dovozi većinom srednjoškolce iz središnje i sjeverne Istre u Pulu. Sporo doduše, ne brže od 50 kilometara na sat.
Kad je novi, niskopodni vlak u ožujku stigao, oduševljenje visokih uzvanika bilo je veliko.
- I slijedeće godine u ovo vrijeme, u četvrtom ili petom mjesecu testirat ćemo i baterijske vlakove, uz nove koji dolaze na istarske pruge, kazao je tada državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić.
Novi vlak stoji na pruzi sa strane
Ali, novi vlak koji može potegnuti i do 120 km na sat sad stoji na pruzi sa strane, u kvaru je treći put.
- Novi vlak je trenutačno u kvaru. Radi se o kvaru na jednom od dizelskih motora. Dizelski motor popravljat će ovlašteni održavatelj i proizvođač vlaka Končar - Električna vozila. Novi vlak ponovno će voziti na istarskom području nakon popravka dizelskog motora. Vrijeme potrebno za popravak ovisi o ovlaštenom održavatelju, priopćeno je iz HŽ Putničkog prijevoza.
Pat pozicija
Loše je rješenje dovesti moderni vlak na zastarjelu prugu. Kvarovi će biti česti, kaže stručnjak i poznavatelj istarskih pruga Josip Orbanić.
“Obnova pruge kad smo je zadnji puta prije 40 godina radili trajala je deset godina, i sad bi trajala toliko vjerojatno. Prugu treba obnoviti i to je dugoročni proces, to neće moći odmah.”
Josip Orbanić
Imamo novi vlak koji ne vozi i staru prugu koju se ne obnavlja. Pat-pozicija. Do pronalaska rješenja, tu je ipak 50-godišnjak koji polako razvozi one koji bez njega ne mogu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!