22:17 / 09.01.2021.

Autor: Potrošački kod/HRT/V.G.

Baksa apelira na vjerovnike: Ne možete dati račun onome tko nema ništa

Foto: Potrošački kod/HRT

Foto: Potrošački kod/HRT

Foto: - / HRT

Sarajko Baksa je vjerovnike pozvao da izađu u susret građanima koji žive u potresom pogođenom području te da im obustave naplatu potraživanja.
Sarajko Baksa iz Udruge Blokirani gostujući u emisiji "Potrošački kod "apelirao je na vjerovnike da izađu u susret dužnicima koji žive na potresom pogođenom području i ne šalju potraživanja. Upozorio je da će problem biti sve veći kako vrijeme bude odmicalo te je stoga sugerirao vjerovnicima ili da prolongiraju dug ili građanima omoguće da ga otplaćuju na rate.

➡️
HEP obustavlja ovrhe i iskapčanja stradalima u potresu
➡️ HDZ tijekom rasprave o izmjenama postojećeg, najavio novi Ovršni zakon na proljeće
➡️  SDP i Most: Izbaciti javne bilježnike i sudove iz ovršnog postupka


- Ne možete dati račun nekome tko nema ništa. S obzirom na to da su okolnosti izvanredne, najbolje bi bilo da vjerovnici obustave naplatu potraživanja, ako ne za cijelu Hrvatsku, onda za pogođena područja. Na tom tragu je Hrvatska udruga banaka dala prijedlog, koliko čujemo, banke su to i prihvatile - da će biti moratorij na kredite, maksimalno će se izlaziti u susret dužnicima, rekao je Baksa.

Istaknuo je kako je jedan od najvećih problema to što mnogi ne znaju za postojanje duga, a ovrhe, kako je rekao Baksa stižu iznenadno poput potresa i naprave potpuno rasulo u životima ljudi.

Iako se Vlada trudi da pomogne građanima, Baksa je istaknuo kako uvijek ima koraka koji onemogućuju da ovršni zakon prodiše onako kako bi trebao. Jedna od ključnih stvari koja se ne spominje u novom ovršnom zakonu je zastara, upozorio je Baksa.

- Trebalo bi staviti da je zastara godinu, dvije, pet i tada smo anulirali dugotrajne dužnike koji su već desetljeće blokirani i ovršeni, rekao je.

Baksa smatra da ovršni zakon treba korjenite promjene. Prijedlog Udruge Blokirani je moratorij, ali ne na način kako je to bilo u prošlosti kada je ovršni zakon, kazao je Baksa, služio kako bi generirao profit elementima koji se nalaze između vjerovnika i dužnika.

- Svjedočili smo u prošlosti kada su vjerovnici generirali ovrhe, kada su javni bilježnici izdavali ovršna rješenja, samo se to nije distribuiralo potrošačima. Što se događalo, potrošači su  u međuvremenu, obzirom da su bili vlasnici svojeg novca, servisirali dugovanja, čak i bolje nego je to radio ovršni zakon, ali je došlo do kratkog spoja u komunikaciji između vjerovnika i javnih bilježnika. Naime vjerovnici  nisu javljali da su dugovi otplaćeni i onda su dugovi stizali na dugovanja koja su otplaćena. Vjerovnici su tvrdili da je sve po zakonu, da se ovrha mora platiti, ako je dužnik u preplati da će mu vratiti novce, umanjene za trošak postupka, rekao je Baksa. Što se tiče moratorija, Baksa smatra da je riječ o dobrom rješenju, ali da treba biti pažljivo biran i kontroliran.

- Vlada je u dobro namjeri dala moratorij, i on je pomogao hrvatskim građanima. Otplata dugovanja nikad nije bila bolja nego za vrijeme moratorija, ali sve je pokvarilo to što su ovrhe opet došle na naplatu, nečega što je već bilo plaćeno, rekao je Baksa.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!