18:14 / 28.10.2018.

Autor: Božo Vodopija/HRT

Brodom prema jugu - od Dubrovnika do Barija

-

-

Foto: - / -

Duga je i iznimna veza između hrvatskog dijela Jadrana i grada Barija, u regiji Puglia. Uvijek ih je povezivalo more.
Nakon cjelonoćne plovidbe iz Dubrovnika istoimenim trajektom preko Jadrana dočekuju vas dugački lukobrani u Bariju, obrisi zgrada i sneni zvonici. Lučki pilot dostiže brod u vožnji, penje se ljestvama od konopa i učas je na komandnom mostu. Tu je, pak, sve u sigurnim rukama iskusnog kapetana, barbe Ivice Markovića, koji je prije dvadeset godina i dolaska u Jadrolinijinu bijelu flotu "batio" debela mora s trgovačkim brodovima.

"Prije ovoga broda bio sam dosta godina na "Liburniji" koja je otišla u rezalište i nikad neću zaboraviti te Očenaše i Zdravomarije koje su izmoljene na tom brodu za vrijeme juga, jer smo onda plovili cijelu zimu. Uvijek sam govorio da se tom brodu ne može dogoditi ništa s obzirom koliko je izmoljeno na njemu", prisjeća se barba Marković. 

Ove godine nije bilo po onoj da "sveti Luka u jarbole lupa", pa je plovidba iznimno mirna za ovaj dio jeseni.

"Brod Dubrovnik ima 148 kabina, u koje možemo smjestit 457 putnika i 384 aviosjedala plus palubnog prostora do 1300 kad smo puni kapacitet. Što se tiče ugostiteljskog dijela imamo dva restorana, tri bara i jednu slastičarnu, kavanu veliku s 230 sjedala, na otvorenoj palubi bar i ala cart restoran koji je kapaciteta 140, a self serfice 230 sjedala", ističe hotelski menadžer Zoran Simanović.

Među putnicima najviše je turista. Mnogo je hodočasnika koji idu u Međugorje. Najveći promet, kažu nam, ostvaruje se u kolovozu zbog tradicionalnog "feragosta" - kolektivnog godišnjeg odmora u Italiji.

"Od svih tih brodova koji dolaze u luku Bari mi smo jedini koji vozimo isključivo turiste. Ostali brodovi koji imaju pruge prema Albaniji i Grčkoj bave se nekakvim prijevozom, u kojemu dominiraju kamioni", kaže barba Marković.

Sezona je za četrdesetogodišnji trajekt vrlo naporna, za posadu iznimno zahtjevna. "Šest tura tjedno, četiri za Dubrovnik, dvije za Crnu Goru - to je kontinuirani posao, bez prekida, bez odmora, koji traje dva mjeseca i to treba pregrmiti. Onda u predsezoni i posezoni tih linija je malo manje, ali se proporcionalno tome smanjuje i posada, tako da sad konkretno imamo 58 članova", ističe zapovjednik Marković.

A posada je duša svakog broda.

"Time pokrivamo možda nedostatke broda, starosti i svega ostalog, tako da ujutro kad putnik izađe bude zadovoljan, a to je najbitnije", objašnjava menadžer Simanović.

Odrađenom sezonom, a posebno preuzimanjem linije za Bar u Crnoj Gori od tamošnje Barske plovidbe, iznimno su zadovolji i u Upravi Jadrolinije.

Jadrolinija je iskoristila posebnu priliku i sklopila ugovor s Barskom plovidbom i na tome im zahvaljujem. Zajednički smo odradili sezonu i to nam otvara neke pozitivne trendove za sljedeću sezonu", ističe predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.  

U Dubrovniku i okolici nemoguće je pronaći sredovječnu osobu koja ne pamti Corso Cavour i poprečne ulice u Bariju, kamo se prije rata zbog oskudne ponude u jugoslavenskim trgovinama redovito išlo u kupnju. Bari je danas više orijentiran prema putnicima s kružnih putovanja, nudeći im suvenire i sladoled.

Duga je i iznimna veza između hrvatskog dijela Jadrana i grada Barija, u regiji Puglia. Uvijek ih je povezivalo more. Još od davne  871. godine kad je knez Domagoj sa svojom mornaricom pomogao Francima istjerati Saracene iz ovog grada. Kasnije su se mnogi Hrvati u bijegu pred Turcima ovdje naselili, a osobito iz doba jugoslavenskoga totalitarističkog režima, kad su  s drvenim barkama na vesla bježali ovdje. Pravi su sretnici oni koji su se na takav način uspjeli dokopati ovih obala.

Danas se u Bari, u kojem dio mladih iz Hrvatske studira te kamo mnogi odlaze radi posla i kao turisti ili hodočasnici, zahvaljujući Jadroliniji lako i ugodno dolazi. Može se očekivati da će na toj liniji, koja se već desetljećima s manjim prekidima uspješno održava, uvesti i nove moderne brodove. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!