U prošloj školskoj godine u osnovnim je školama protiv HPV-a cijepljeno 41 posto učenika a ukupno u školstvu utrošeno oko 30.000 doza cjepiva u školstvu, no unatoč povećanju to nije dovoljno jer mladi i dalje ne znaju dovoljno o prevenciji i zaštiti od HPV-a, istaknuli su stručnjaci.
Istraživanje o procijepljenosti proveo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a podatke su u Prirodoslovnoj školi "Vladimir Prelog" u Zagrebu predstavili voditelji javno-zdravstvene kampanje "Budi mRAK". Cilj kampanje je edukacija mladih i njihovih roditelja o prevenciji HPV infekcije koja može uzrokovati čak šest vrsta raka.
Prema smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije, procijepljenost djevojčica do 15 godina trebala bi biti oko 90 posto a mi nismo ni na pola puta s 41 posto cijepljenih, ocijenila je na konferenciji za novinare doktorica Tatjana Petričević Vidović.
Najviše utrošenih doza cjepiva ima Grad Zagreb, no on ima i najdulju, petnaestogodišnju, praksu cijepljenja protiv HPV-a.
Brodsko-posavska županija sa 65 posto cijepljenih te Vukovarsko- srijemska i Bjelovarsko-bilogorska sa 60 posto iznenadile su svojim rezultatima, dok je u Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji ispod 10 posto. Najlošijom županijom pokazala se Ličko-senjska gdje je samo jedan učenik primio dvije doze cjepiva, rekao je voditelj kampanje Marko Gangur.
U sklopu kampanje edukaciju među učenicima provode studenti medicine a podaci pokazuju da od 3000 ispitanih učenika čak 70 njih ne zna što je PAPA test, koji su simptomi HPV infekcije kod muškaraca ni koliko tipova HPV-a postoji, napomenuo je Gangur.
Zamjenica ravnatelja Priodoslovne škole "Vladimir Prelog" Violeta Jazbec istaknula je da je ove godine godine edukaciju u toj školi prošlo oko 1000 učenika.
Kampanju Budi mRAK provode Udruga studenata medicine CroMSIC, u suradnji s HZJZ-om i zagrebačkim Gradskim uredom za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!