Broj poginulih na cestama porastao, policija poziva na oprez

20.10.2025.

10:01

Autor: M.R./Vijesti/HRT

Kontrola prometne policije
Kontrola prometne policije
Foto: Hrvoje Jelavic / Pixsell

Uoči obilježavanja Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa u HRT-ovu "Studiju 4" gostovali su Krešimir Mišić iz PU zagrebačke te Milan Draženović iz PU splitsko-dalmatinske. Govorili su o sigurnosti u prometu te kako možemo utjecati na smanjenje broja prometnih nesreća na hrvatskim cestama.

U prvih 9 mjeseci prometne nesreće odnijele su 215 života - 31 više nego u istom razdoblju lani. Policija čini sve da spriječi teške nesreće. Tijekom vikenda pojačano je nadzirala sudionike u prometu.

- I ovaj vikend smo pojačano postupali i mogu reći da nas brojke nikako ne mogu razveseliti. 267 vozila je samo od strane policijskih službenika PU zagrebačke isključeno iz prometa zbog vožnje u alkoholiziranom stanju. Ukupno je utvrđeno 1446 prekršaja, što su ogromne brojke, i to nam pokazuje da je sigurnost cestovnog prometa širok društveni problem koji ne može riješiti samo poliicja, rekao je Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke.

Tijekom iste akcije na području PU splitsko-dalmatinske zabilježeno je 470 prekršaja, od čega su u 102 vozači bili pod utjecajem alkohola pa su isključeni iz prometa.

- Na taj način smo im spasili živote. Od ta 102 prekršaja vožnje u alkoholiziranom stanju tri vozača priveli smo na sud u žurnom postupku. Sva tri je sud zadržao i predao u zatvor, dodao je Milan Draženović, načelnik Postaje prometne policije Split.

Prema statističkim podacima, smanjuje se broj smrtno stradalih u prometu u posljednjih desetak godina na području grada Zagreba i Zagrebačke županije, tvrde iz PU zagrebačke.

- Broj smrtno stradalih osoba u prometu na području grada Zagreba, kada se gleda na 100.000 stanovnika, je na razini od 2,8 poginulih, a kada se priključi i Zagrebačka županija, to je 2,9, što je bolje od europskog prosjeka prema kojem je 4,5 poginulih na 100.000 stanovnika.

Naglasak na edukaciji i prevenciji, ne samo kažnjavanju


Unatoč tomu, u PU zagrebačkoj nisu u potpunosti zadovoljni rezultatima te potiču na na dodatni oprez.

- Ove godine dvije su osobe više koje su smrtno stradale nego prošle godine. Ono što policija mora je prvenstveno represivno postupati prema našim vozačima i ostalim sudionicima u prometu. Isto toliko ulažemo napor u preventivno-edukacijski dio koji je jednako važan ili važniji od onog represivnog, poručio je Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke.

- Mi kao društvo još nismo došli na onaj stupanj poštovanja prometnih propisa da bismo se kao društvo priključili europskim standardnima i normama, dodao je Mišić.

Ministarstvo unutarnjih poslova uključilo je i ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u preventivno-edukacijski dio. Svaka škola dobila je novog kordinatora za poslove sigurnosti cestovnog prometa.

- U kurikulum osnovnih škola uvrštene su određene teme iz sigurnosti cestovnog prometa. To je prvi korak u kojem će ipak biti stvoreni budući vozači i sudionici u prometu s drukčijim pogledom na teme sigurnost cestovnog prometa, objašnjava Mišić.

Da su edukacija i preventivne mjere ključna komponenta u povećanju sigurnosti na hrvatskim cestama, poručuju i iz PU Splitsko-dalmatinske.

- Edukacija mladih o prometnim propisima i svakako senzibilitet javnosti o ranjivosti ove skupine u prometu, dodao je Milan Draženović, načelnik Postaje prometne policije Split.

Električni romobili su 'moderna pošast'


Što se tiče većeg broja ozlijeđenih sudionika u prometu, osobito maloljetnika, koji su u vrijeme nesreće upravljali električnim romobilom - iz policije podsjećaju da svi mlađi od 14 godina ne smiju ni na koji način upravljati električnim romobilom. Također dodaju da odgovornost za sigurnost djece trebaju preuzeti i roditelji.

- Roditelji neodgovorno nabavljaju svojoj djeci romobile koji su nerijetko zabranjeni za sudjelovanje u prometu na cesti. Ono što je važno reći roditeljima je da ne kupuju električni romobil svom djetetu. Ako ste ga već odlučili kupiti, neka bude u zadanim gabaritima snage do 0,6KW i brzine do 25 km/h. Inače izlažete svoje dijete opasnosti, a u konačnici možete kazneno ili prekršajno odgovarati za to, rekao je Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke.

Iako treba posebnu pažnju posvetiti maloljetnim sudionicima u prometu, iz policije poručuju da oni, nažalost, nisu jedini koji ugrožavaju sebe, ali i druge sudionike u prometu.

- Ja mogu reći iz iskustva i prakse na našim cestama da su vrlo velik dio problema koji uočavamo kod vozača električnih romobila vozači srednjih godina. Čak smo imali situacije s osobama iznad 60 godina koji čine ekstremno opasne prekršaje. To je jedna moderna pošast koja je uhvatila maha ne samo na području Zagreba nego i cijele Hrvatske, tvrdi Mišić.


Cijelo gostovanje pogledajte u nastavku:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!