13:08 / 24.01.2020.

Autor: HRT

Bulj o starim autobusima, Hajduković o prometnoj izoliranosti Slavonije

Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

U Sinju su u četiri mjeseca izgorjela četiri autobusa u kojima se voze učenici, u Hrvatskoj njih dest, a samo spretnošću vozača djeca su izvučena iz njih.
Saborski zastupnik Miro Bulj (Most NL ) pozvao je ministra prometa Olega Butkovića da pripadajućim pravilnikom ograniči starost autobusa kojima se prevoze učenici i tako im zajamči sigurnost.

Ako se ograničila starost taxi vozila, može i autobusa, rekao je Bulj na konferenciji za novinare na kojoj je opetovao da se učenici prevoze autobusima starim i 30-ak godina zbog čega se često kvare.

- U Sinju su u četiri mjeseca izgorjela četiri autobusa u kojima se voze učenici, u Hrvatskoj njih dest, a samo spretnošću vozača djeca su izvučena iz njih - rekao je Bulj koji je, nezadovoljan reakcijama nadležnih institucija na njegova upozorenja, spreman s roditeljima poduzeti i građanske akcije.

- Roditelji me svakodnevno zovu, roditelji će krenuti u građanske akcije - poručio je zastupnik.

Kaže da je prije tri mjeseca pozvao nadležnu inspekciju da obavi nadzor, da je to učinjeno, ali da pomaka nema, autobusi i dalje gore. Kaže i kako država i lokalna samouprava uredno subvencioniraju prijevoz, ali se učenici i dalje voze u starim i nesigurnim autobusima.

Hajduković upozorio na prometnu izoliranost Slavonije

Saborski zastupnik SDP-a Domagoj Hajduković upozorio je na prometnu izoliranost Slavonije te da početkom ljetnog reda letenja iz Zračne luke Osijek neće letjeti nijedan domaći let jer Vlada nije raspisala natječaj za program pomaganja zračnih linija i zračnih luka javnim novcem (PSO).

- Vlakom do Slavonije u najboljim uvjetima treba 4 i pol sati, busom treba najmanje 5 sati i prije ćete stići iz bilo koje destinacije u Europi u Zagreb nego iz Zagreba u Osijek. Sada još početkom ljetnog reda letenja iz Osijeka neće biti niti jednog domaćeg leta - kazao je Hajduković na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru.

Postojeći PSO (obveza javne usluge po europskom pravu) istječe 27. ožujka, a za novi PSO Vlada još uvijek nije raspisala natječaj pa u najboljem slučaju da danas raspiše natječaj početak linija može se očekivati tek u rujnu. Godišnje se kroz taj program trošilo 12,6 milijuna eura, od čega je za Croatia Airlines išlo 10 milijuna eura.

- Početkom ljetnog reda letenja 29. travnja iz Osijeka neće letjeti niti jedan domaći let, a TradeAir više ni ne nudi rezervacije za letove od travnja - rekao je Hajduković.

- Eurowings, koji počinje letjeti 29. ožujka, imat će samo jedan let tjedno do 2. lipnja, a od 2. lipnaj još jedan let, znači dva leta tjedno, a nema ni niskotarifnih zrakoplovnih kompanija iz Osijeka zbog lošeg rada Uprave - dodao je.
Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!