Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Temi dana HRT-a najavio je otvaranje pregovora s Bouyguesom o izgradnji druge cijevi tunela Učka i dionice Učka-Matulji.
Više od 1,2 miljarde kuna vrijedno je novo ulaganje u Istarski ipsilon. Osim bolje prometne povezanosti očekuje se da će izgradnja punog profila autoceste na dionici Pazin - tunel Učka povećati prihode u državnom proračunu, potaknuti gospodarski rast, a tijekom trogodišnje gradnje zaposliti i oko 1000 radnika.
Nakon što je 14. lipnja ove godine Europska komisija odobrila Hrvatskoj produljenje ugovora sa koncesionarom Istarskog ipsilona Bina-Istrom, u kojem francuski Bouygues ima najveći udio i time dala zeleno svijetlo za izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka, stvoren je preduvjet da se krene u investiciju kojom će se dovršiti izgradnja punog profila. Ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković najavio je kako će oko 95 posto radova izvoditi će hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači. Uz ostale projekte sve će to pozitivno utjecati na BDP (+0,5 posto).
Odluke za 25 projekata u Istri Gradit će se još jedna traka u svakom smjeru i jedna zaustavna i to od čvora Rogovići do Vranje, dionice duge 28 km na sjeveroistočnoj strani autoceste. Radovi će pored ostalog uključivati izgradnju 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, 3 nadvožnjaka i rušenje 3 postojeća. Dionica Pazin-tunel Učka iznimno je zahtjevna jer treba izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara. Radovi na toj dionici trebali bi trajati 3 godine dok bi prva dionica Rogovići-Ivoli, dužine 6 kilometara, trebala biti puštena u promet dvije godine nakon početka radova.
Odgovarajući na pitanje "jesu li dobro trgovali?" s Bina Istrom
Oleg Butković je kazao kako su pregovori bili teški i dugotrajni. Uspjeli su dovesti do toga da određeni rizici vezani za naplatu cestarine dođu u "uravnotežen položaj". Posebno se zahvalio Ministarstvu financija i DORH-u. "Prihodi od PDV-a od cestarina biti će oko 450 milijuna kuna. Kada tome pridodamo prihod od cestarina (170 milijuna kuna) i koncesijsku naknadu od oko 930 milijuna kuna te rashode koje mi plaćamo - Republika Hrvatska bit će u plusu 700 milijuna kuna. Najbinije je da će oko 2034. godine kompletni Istarski ipsilon postati vlasništvo Republike Hrvatske, što je pola eksploatacijskog vijeka", kazao je Butković.
Najavio je otvaranje pregovora s Bouyguesom o izgradnji druge cijevi tunela Učka i dionice Učka-Matulji. "Postoje projekti i dio građevinskih dozvola. Pripremit ćemo se za pregovore koji bi mogli početi krajem godine. Smatram da je potrebno završiti projekt do kraja", kazao je. Očekuje nas i nastavak gradnje VC koridora do mađarske granice te mosta na Savi kod Okučana i dr. Očekujemo da će svi ti prometni projekti i očekivane investiciji podići BDP za 4 do 5 posto.