18:15 / 26.10.2019.

Autor: Danijela Bratić-Herceg/Potrošački kod/IMS/HRT

Čuvajte se dimnjačara varalica

-

-

Foto: - / -

Zbog neispravnih peći, začepljenih dimnjaka ili lošeg odvoda ispušnih plinova, koji se ponekad vraćaju ili ulaze u drugu prostoriju, svake godine strada previše ljudi.
U stanovima i kućama u kojima je postavljen novi kondenzacijski bojler, dovoljno je da ga dimnjačar provjeri jednom godišnje. Kad je riječ o starim plinskim bojlerima, provjera treba biti češća, do tri puta na godinu.

Zbog neispravnih peći, začepljenih dimnjaka ili lošeg odvoda ispušnih plinova, koji se ponekad vraćaju ili ulaze u drugu prostoriju, svake godine strada previše ljudi. Kako bi se smanjila opasnost, dimnjačar treba sve provjeriti. Njegov dolazak može vam spasiti život.

Unatoč visokim temperaturama za ovo doba godine, počela je sezona grijanja - vrijeme kad dimnjačari imaju pune ruke posla.

- Zadovoljna sam, svaki mjesec dođe dimnjačar kad ga zovem, drugi dan je tu i čisti , nikad nisam imala problema. Ima dobar karakter, nasmijan je kad dođe, uvijek pozdravi i pita "kako ste, Milka", priča Milka Pavlović.

Svog dimnjačara gospođa Milka dobro poznaje. No mnogi su se dosad susreli s varalicama. Zato se svaki dimnjačar pri dolasku mora identificirati.

- Nosimo iskaznice sa sobom i ljudi nas upoznaju jer stalni dimnjačari dolaze istim ljudima i onda ako dolazi neko drugi, njima je čudno, normalno da će zvati u firmu i pitati tko je to. Iskaznice i normalno, računi fiskalni koji su naslovljeni na našu firmu koja je koncesionar grada ili općine, ističe Slaven Fišter, majstor dimnjačar.

A onda kreće posao koji je Slaven zavolio prije 15 godina i da ponovno bira, kaže, isto bi izabrao.

- Taj posao nije toliko težak koliko je naporan psihički, ne fizički. Susrećete se s raznim ljudima i teško je s ljudima dogovoriti neke stvari, objasniti što se tiče naše dimnjačarske struke. Ljudi su tvrdoglavi, rade sve na svoju ruku i ne razumiju našu struku, kaže Fišter.

Dodaje da ih ljudi često ne žele ni pustiti u svoje domove, u koje dolaze prema rasporedu. Često sami čiste svoje dimnjake i misle da im dimnjačari ne trebaju. Problem nije toliko u čišćenju dimnjaka koliko u provjeri njihove ispravnosti. Dimnjačar svaki put dobro pregleda i provjeri dimnjak, njegovu prohodnost.

- Mi radimo zapisnik o nedostacima. Znači, od vrste dimnjaka, da li je u redu, ispravnost, od kakvog je materijala, što je najbitnije jer se stvara većinom iz loših materijala, građen od više materijala. Stvara se kondenzat smole i dolazi do zapaljenja, ne daj Bože trovanja, objašnjava Fišter.

Često ni nakon zapisnika o nedostacima ljudi ne popravljaju svoje dimnjake. Zašto je tako, teško je reći. Dimnjačarska usluga nije skupa. Radovi na novom dimnjaku jeftiniji su od popravaka koje neispravan može uzrokovati.

Koliko puta mora doći dimnjačar, ovisi o tome u kakvom su stanju dimnjaci i trošila. Bilo da je u pitanju grijanje na kruta goriva ili na plinska trošila, uvijek treba biti oprezan. Jer nesreće se događaju isključivo zbog ljudskog faktora.

- Plinska trošila, ljudi su, moram reći to tako ružno, nemarni, oni u biti naprave neki zahvat u kupaonici, negdje, ne zovu dimnjačara da prvo to provjeri pa dolazi do onog najgoreg, ne daj Bože, opet velim trovanja. Te raznorazne stolarije što stavljaju, PVC, pa nape koje su aktivne stalno, još uvijek koriste one stare atmosferske bojlere koje u današnje vrijeme zamjenjuju ovi kondenzacijski koji su puno sigurniji, ističe Fišter.

Dimnjačari doslovno spašavaju živote. Jer bez njihovih usluga bilo bi mnogo više nesreća s teškim posljedicama. Stoga nemojte misliti da je dovoljno kad ga vidite uhvatiti se za gumb i poželjeti nešto. Radije ga uvijek pustite u kuću da obavi svoj posao.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!