14:37 / 30.12.2018.

Autor: E.L.S./H.G./HRT

Čuvari Jadrana na remontu

-

-

Foto: - / -

Brod Pojišan splitske Lučke kapetanije - posebna je priča. Sa zabranom isplovljavanja već gotovo tri mjeseca. Po nalogu inspektora.
Već mjesecima na pola Jadrana spašavati živote po lošem vremenu ima tko - ali nema s čim. Naime, brod za traganje i spašavanje Šibenik puna je dva i pol mjeseca bio izvan službe. Zbog tehničkih nedostataka i remonta. I nije jedini. Dozvola za isplovljavanje uskraćena je i plovilu iste namjene splitske Lučke kapetanije. Dubrovački je brod pak - na zakašnjelom remontu.

Spašavali su brodolomce, prevozili bolesnike. I po orkanskom nevremenu. U zadnjih godinu dana smo imali sigurno sto akcija, kažu, što saniteta, što traganja i spašavanja. Nema te situacije u kojoj nisu isplovili. Osim kad je brod u škveru, naravno. A u škver su morali nakon što im je isplovljavanje zabranio inspektor sigurnosti plovidbe.

- Utvrdili su određene nedostatke, za koje su nam dali rok za otklanjanje. Nedostaci se uglavnom odnose na sigurnosnu opremu, na sredstva za spašavanje, na opremu za preživljavanje. I još nešto što se tiče elektronskih uređaja, ispričao je Robert Baljkas, šibenski lučki kapetan.

Nedostataci su u međuvremenu otklonjeni, a brod se prije nekoliko dana vratio s remonta iz pulskoga brodogradilišta. Na zakašnjelom je remontu sad dubrovačko SAR plovilo - Danče.

Brod Pojišan splitske Lučke kapetanije - posebna je priča. Sa zabranom isplovljavanja već gotovo tri mjeseca. Po nalogu inspektora.

- Neispravnosti ima toliko da u emisiju ne bi stalo, a ne sada u par minuta. Propušta vodu preko otvorene kormilarnice - goleme količine. Kad je nevrime ili kiša - ulazi vode u brod, radar nije dobar, čamac za spašavanje ne valja, sidro ne radi, VHF ne radi... Radar što su nam ga dali je za sport i rekreaciju, nije  profesionalan - znači ne valja ništa, izobličuje sliku. Dakle, svako isplovljavanje po lošem vremenu smo životno ugroženi, izjavio je Teo Pavić, zapovjednik broda "Pojišan".

I u Šibeniku i u Splitu, kažu, postoje zamjenska plovila za traganje i spašavanje. No manja su i ne mogu "tući more" kao ovi - za tu namjenu u splitskom brodogradilištu specijalno konstruirani brodovi. Šibenik prije 16, Pojišan prije 19 godina. Jednom na godinu moraju na redoviti remont. Koji uobičajeno traje - mjesec dana. Na kvarove su - tvrde posade obaju brodova - upozoravali nadležne u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Čiji su im inspektori plovidbu i zabranili.

Pojišan će na godišnji remont za 2018. tek u siječnju, dakle 2019. godine. Na pitanje zbog čega nedostaci nisu otklonjeni prije i zašto plovila nisu na vrijeme otišla na redoviti godišnji remont - resorno ministarstvo nažalost nije dalo odgovor. Kao ni na niz drugih pitanja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!