Jugo o kampanji: Pogled unazad, rubno između negativno i prljavo

25.03.2024.

19:53

Autor: Dnevnik/P.F./HRT

Damir Jugo
Damir Jugo
Foto: Dnevnik / HRT

O političkim aktualnostima, s naglaskom na razinu komunikacije, u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je komunikacijski stručnjak Damir Jugo s kojim je razgovarao novinar Mladen Sirovica.

O SDP-ovim problemima oko sastavljanja izbornih lista


Komunikacijski stručnjak Damir Jugo komentirao je sastavljanje lista SDP-a i partnera u kojima ima dosta izazova i mnogo nezadovoljnih.

- Veliki je izazov pred SDP-om sklopiti nekakav mozaik za izbornu listu kada s jedne strane imate svoje članove koji su dugi niz godina radili za samu stranku, a u isto vrijeme na tim listama se mora naći mjesta za praktički dojučerašnje političke protivnike, rekao je.

Dodao je kako se zna da je situacija sa SDP-om i bračnim parom Puljak u Splitu bila dosta donedavno nategnuta te kako se zna i da je u Varaždinu relativno slična situacija s Radimirom Čačićem i Reformistima.

- S time da je jedan slučaj kada imate široku oporbenu koaliciju lijevog spektra, kada je jedan zajednički cilj svih stranaka na toj poziciji, a to je rušenje HDZ-a. S druge strane sad se ta velika široka koalicija svela na nešto manju i ti nesporazumi dolaze do izražaja još i više nego kad bi koalicija bila veća, smatra Jugo.

Naveo je da je pred SDP-om veliki izazov.

- Osim samih izbornih lista koje ne jamče ulazak u Sabor, znamo da mi imamo preferencijalno glasovanje, svatko može preskočiti svakoga. S druge strane, ipak birače oni koji rade u kampanji trebaju motivirati da izađu na izbore i da glasaju za te svoje kandidate, kazao je Jugo.

O subotnjem prosvjedu 


Komentirajući subotnji prosvjed lijevo-liberalne koalicije rekao je kako prosvjed usred kampanje nema smisla nego da je imao smisla dok je oporba tražila raspisivanje izbora.

- Sad znamo kad su izbori i ovo su zapravo izborni skupovi koje tako ne zovemo jer kampanja službeno još nije počela. Nismo službeno u periodu izborne kampanje, koja počinje kad se predaju liste, nego smo u nekakvom vrlo intenzivnom periodu pretkampanje. Na tim skupovima ćemo najčešće naći pristaše tih stranaka i oni služe nekoj vrsti mobilizacije. Koliko su uspjeli vidjet ćemo na sam dan izbora, rekao je Jugo.

O kampanji: Pogled unatrag umjesto unaprijed


O činjenici da će izborna kampanja biti kratka te procjenama da će biti i najprljavija ikad, Jugo je rekao kako je činjenica da kampanja traje već dulje vrijeme.

- Isto tako je činjenica da je najviše kritika po pitanju razine komunikacije bilo upućivano predsjedniku Milanoviću i je li on premijerski kandidat. Ne znam smijemo li to uopće javno reći. Ali činjenica je da je takav rječnik, takav diskurs spustio razinu političke komunikacije i to je nešto što zovemo negativnom kampanjom, koja je legitimna u političkim kampanjama  gdje vi nastojite prikazati negativne strane svojih protukandidata. Ovo je nekako vrlo rubno između negativno i prljavo. Puno će se više skrenuti pažnje i pozornosti sa samih programa, projekata na ove dnevne doskočice koje vidimo da zapravo ne prestaju, smatra Jugo.

Programi se gotovo niti ne čuju te dosta fokusa na toj nekakvoj personalizaciji kampanje i s jedne i s druge strane.

- Mislim da o programima u kampanjama generalno premalo govorimo. Nije to samo slučaj ove kampanje, međutim čini mi se da će upravo zbog te razine diskursa programi biti ne u drugom planu nego u trećem ili četvrtom planu.

Dodao je kako bi njemu bilo jako zanimljivo raspravljati i analizirati prijedlog s kojim je izašao Možemo da se dobna granica za glasovanje spusti s 18 na 16 godina.

- Dalo bi se puno o tome zapravo za razgovarati. S druge strane, vidimo o kakvim stvarima raspravljamo - tko je koga uvrijedio, je li diskurs primjeren ili ne. Čini mi se da će glavni zadatak i nastojanje ove kampanje sadržajno biti ne u programima nego na neki način usporedba aktualne vlade, što je ona uspjela napraviti u zadnja dva mandata s mandatom Zorana Milanovića, odnosno SDP-a, od 2011. do 2016. godine. Dakle, ne pogled unaprijed, što bi bilo dobro, nego opet pogled u nazad, istaknuo je Jugo.

Na pitanje s obzirom na to da smo u pretkampanji imali već dosad jako puno iznenađenja, očekuje li još neka velika iznenađenja do kraja te da će se možda predsjednik Milanović ipak odlučiti dati ostavku u zadnji tren Jugo je rekao kako se to u javnom prostoru često spominje kao nuklearna opcija u kampanji.

- Vidjeli smo da se s potezom Zorana Milanovića koji je najavio značajno dinamiziralo ono što je bilo nekako ustaljeno, što se zapravo slegnulo - i rejtinzi, i trendovi, i kretanja. Vidimo u isto vrijeme da je taj potez zapravo pozitivno utjecao na SDP, koji je narastao na uštrb svojih potencijalnih nesuđenih koalicijskih partnera, ali u isto vrijeme je utjecao i na HDZ. Drugim riječima, taj potez je mobilizirao birače jedne i druge opcije i tu je pitanje kako će ta priča završiti, rekao je Jugo.

Ostavka ili nevjerodostojnost



Jugo je rekao da bi bilo zanimljivo napraviti usporedbu postojećih rejtinga po istraživanjima s istraživanjima od prije četiri godine.

- Prije četiri godine, znamo kako su ti izbori završili, je HDZ imao po istraživanjima puno manju prednost nego što mu istraživanja daju sada i uz ovaj potez zapravo Zorana Milanovića, kazao je.

Naveo je i što se može očekivati do kraja kampanje.

- Jedan scenarij je da Zoran Milanović da ostavku usred cijele kampanje i to bi sigurno išlo dodatno na mlin SDP-u i njegovoj koaliciji. S druge strane, ako to ne napravi i samim time što to ne radi, zapravo s vremenom, a do kraja kampanje je još dosta, će ta kritika njega da igra, da sjedi na dvije stolice, da je rubno po pitanju Ustava i tako dalje, pridonositi njegovoj nevjerodostojnosti. Mi zapravo ne znamo je li on kandidat, nije, hoće li biti, neće i moramo se osloniti na nekakvo povjerenje. E sad, to je uvijek pitanje u kampanjama - povjerenje, naglasio je Jugo.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!