Debeljak preduhitrio MORH i raskinuo ugovor za obalne ophodne brodove

07.10.2025.

Zadnja izmjena 14:35

Autor: D.M./HRT/Hina

 Split: Svečano porinuće obalnog ophodnog broda za MORH, arhiva
Split: Svečano porinuće obalnog ophodnog broda za MORH, arhiva
Foto: Ivo Cagalj / Pixsell

Brodogradilište Specijalnih objekata (BSO) Tomislava Debeljaka raskinulo je ugovor o gradnji triju obalnih ophodnih brodova za Ministarstvo obrane, potvrdio je glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić. Ministar obrane Ivan Anušić izjavio je da je glavni razlog raskidanja ugovora - cijena.

Debeljak: Troškovi gradnje nedvosmisleno porasli


Predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak izjavio je da su sva vještačenja napravljena u proteklom razdoblju pokazala isti zaključak - troškovi gradnje nedvosmisleno su porasli.

- Pozivamo MORH, koji se poziva na ista vještačenja, da ih objavi jer nas kao ugovornog partnera stavlja u nepovoljan položaj to što podaci 'cure' iz provjerenih izvora, a mi smo obvezni poštivati klasificiranost ugovora, rekao je Debeljak.

Iz Brodosplita podsjećaju kako je njihov zahtjev da se, u skladu sa sporazumom potpisanim na primopredaji broda "Umag", izgrade svi brodovi iz serije bez ikakve dobiti, ali i bez gubitka zbog porasta troškova, koristeći troškovnu metodu izračuna. To nije poštovao MORH iako bi u slučaju prihvaćanja brodovi u seriji bili znatno jeftiniji od tržišne cijene, tvrde u Brodosplitu.

Na službenim stranicama Brodosplita navodi se da su tri preostala broda, koja neće biti izručena MORH-u, u različitim, ali višim stupnjevima gotovosti.


Anušić: Ugovor o ophodnim brodovima raskinut zbog cijene


Ministar obrane Ivan Anušić izjavio je u utorak da je raskidanje ugovora Brodosplita s Ministarstvom obrane o gradnji triju obalnih ophodnih brodova poslovni potez predsjednika Uprave brodogradilišta Tomislava Debeljaka a glavni razlog cijena.


- Istina je, ali ništa to nije senzacionalno. Raskidanje ugovora od strane gospodina Debeljaka je jedan poslovni potez i taktika, izjavio je Anušić tijekom boravka u vojarni u Petrinji.



Pojasnio je da je Ministarstvo obrane prije nekoliko mjeseci započelo pregovore s Brodosplitom o preostala tri obalna ophodna broda koja se nalaze u brodogradilištu koja su na oko 30 do 40 posto završenosti.


- E onda dolazimo do problema, a taj problem se zove cijena, rekao je Anušić.

Dvije neovisne institucije, dodao je, procijenile su ostatak radova na cijenu koja se za 20 milijuna eura razlikuje od onoga što traži vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak.

- Bilo je jasno da ćemo mi taj ugovor zaustaviti, ali on (Debeljak) nas je preduhitrio i raskinuo ugovor. Ja to potpisati ne mogu i neću jer bi to bilo na štetu Ministarstva obrane, Vlade i proračuna Republike Hrvatske, rekao je Anušić.

Najavio je daljnju pravnu borbu, prvenstveno za preuzimanje tri broda i nastavak izgradnje po povoljnijim cijenama u nekim drugim brodogradilištima u Hrvatskoj.

Projekt izgradnje počeo 2014.


Projekt izgradnje obalnih ophodnih brodova počeo je u prosincu 2014., tadašnja ukupna vrijednost mu je bila 51 milijun eura, a do danas je BSO Ministarstvu obrane isporučio dva ophodna broda - "Umag" i "Omiš". S isporukom prvog broda kasnilo se četiri godine, a drugi je isporučen početkom ove godine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!