14:32 / 27.09.2018.

Autor: M.M./Hina

Divjak: Dualno obrazovanje odgovara na potrebe tržišta rada

Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Kurikulum za dualni model obrazovanja, koji obuhvaća četiri trenutačno deficitarna zanimanja, osmišljen je tako da odgovara na potrebe tržišta rada, izjavila je ministrica znanosti Divjak.
Kurikulum za dualni model obrazovanja, koji obuhvaća četiri trenutačno deficitarna zanimanja, osmišljen je tako da odgovara na potrebe tržišta rada, izjavila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Dugo smo zazivali, poslodavci, roditelji, učenici, dualno obrazovanje jer dualno obrazovanje odgovara na potrebe tržišta rada. I to je ovdje učinjeno, rekla je Divjak odgovarajući na pitanje novinara neće li izbacivanje predmeta kao što su povijest, geografija i biologija iz nastavnog programa naštetiti učenicima kao građanima.

U dualni model uključena su konkretno četiri deficitarna zanimanja za staklare, kozmetičare, prodavače i dimnjačare, a riječ je, napomenula je ministrica, o trogodišnjim obrazovnim programima, pri čemu je osnovna ideja da učenici najveći dio vremena provedu kod poslodavca, dok školski kurikulum također predviđa veći naglasak na strukovne predmete.

To, kako je objasnila, konkretno znači da na općeobrazovne predmete otpada 20 posto obrazovnog procesa, što obuhvaća hrvatski, strani jezik te relativno malo matematike i informatike, dok su svi ostali predmeti izborni ili fakultativni. Naglasila je kako nijedan predmet nije ukinut, već su napravljeni novi programi koji vode računa o zahtjevima tržišta rada: Ništa nije dodavano, niti je nešto ukinuto, nego se izradio novi kurikulum prema dualnome modelu, istaknula je Divjak.

Naravno, mi se moramo pitati i legitimno je pitanje je li za prodavača bolje da ima dva sata elementarne matematike, ili geografije ili povijesti. To su legitimna pitanja. Ali mi ne smijemo mijenjati perspektive na način da kažemo da to sada radimo za potrebe tržišta rada, a da sutra tražimo da sve ono što se može naći u školama bude i sadržaj programa kurikuluma za takva zanimanja. To nije dobro i tako se to u svijetu ne radi, dodala je.

Na novinarsko pitanje znači li smanjenje satnice to da bi neki nastavnici mogli ostati bez posla, ministrica je naglasila kako svrha obrazovanja nije zapošljavanje, već školovanje te da postoje mehanizmi zbrinjavanja tehnoloških viškova i manjkova, u čemu se nada podršci sindikata.

Ministrica Divjak obišla je OŠ Jabukovac u povodu obilježavanja Europskog dana školskog sporta u sklopu Europskog tjedna sporta. Tom prigodom poručila je da je to prilika za promidžbu amaterskog bavljenja sportom, prije svega sportom kao dijelom nastave i školskih kurikuluma, kao i da osvijestimo da djeci moramo omogućiti da se nekim sportovima bave i u školi.

Na novinarsko pitanje kada će se osigurati materijalni uvjeti za opremu škola od kojih su mnoge u lošem stanju, što je nužan preduvjet za bilo kakve daljnje reforme, Divjak je istaknula da opremanje škola nije izravna odgovornost ni države ni njezina ministarstva.
Moramo znati tko je odgovoran za što; škole imaju svoje osnivače koji na različite načine dobivaju sredstva i za održavanje škola. Oni su dužni voditi računa o školama, objasnila je ministrica. Odgovornost je, dakle, ponajprije na osnivačima, oni su ti koji se moraju skrbiti za škole, dok Ministarstvo može reagirati u slučaju kada je sigurnost djece i učitelja ugrožena i pomoći ako se dogodi nešto ekscesno, napomenula je, naglasivši kako su ove godine povećana decentralizirana sredstva za održavanje škola.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!