13:41 / 17.04.2019.

Autor: HRT

Divjak: Važno je vidjeti što se može naučiti iz eksperimentalnog programa "Škole za život"

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL, arhivska fotografija

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL, arhivska fotografija

Foto: - / PIXSELL

Izrazila je osobno zadovoljstvo tijekom procesa, ali i istaknula da bi bila još zadovoljnija da se u medijima više piše o pozitivnim primjerima kojih, kako je navela, ima jako puno.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u srijedu je na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci na sastanku s ravnateljima osnovnih škola iz Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i dijela Karlovačke županije o aktivnostima "Škole za život" kazala da sada više nije pitanje treba li nam kurikularna reforma nego je važno vidjeti što se možem naučiti iz eksperimentalnog programa i što je još treba učiniti da bi sve bilo spremno za početak cjelovite primjene kurikularne reforme u svim školama u Hrvatskoj.

Ministrica Divjak rekla je da u pripremi cjelovite reforme Ministarstvo ne traži izgovore, nego akcije, navodeći da je teško odgovoriti na često pitanje je li sve spremno.

- Cijeli je ovaj proces sukreacija, zajednički rad svih uključenih. To se posebno primjećuje tijekom edukacija učitelja i nastavnika u tome koliko su oni kreativni i doprinose radu, uz postojeće pripremljene dokumente. Važno je omogućiti izravni dijalog s ravnateljima osnovnih i srednjih škola, koji moraju biti upoznati ne samo s načelnim nego i s vrlo praktičnim elementima kurikularne reforme, kazala je Divjak.

Odgovarajući na novinarsko pitanje o povratnim informacijama o provedbi eksperimentalne reforme, Divjak je rekla da su one vrlo dobre, i to na temelju službene evaluacije.

- Neke elemente još treba doraditi, poput posebnih tema za edukaciju, udžbenika i opremanja laboratorija, ali sam sigurna da će se sve obaviti do početka primjene cjelovite reforme. Očekujemo suradnju i od osnivača škola, od gradova i županija, u nabavi opreme za laboratorije, knjiga za lektiru za školske knjižnice, kazala je.

Izrazila je osobno zadovoljstvo tijekom procesa, ali i istaknula da bi bila još zadovoljnija da se u medijima više piše o pozitivnim primjerima, kojih, kako je navela, ima jako puno.

- Ukupno se u tri godine u sklopu reforme u osnovne i srednje škole ulažu dvije milijarde kuna, odnosno milijun i pol po školi, a to je najveće ulaganje u obrazovnu reformu u Hrvatskoj ikada, naglasila je. Završili smo s pozivom za udžbenike, tako da je na recenziju u ministarstvo stiglo 275 novih naslova, navela je ministrica Divjak.

- Važno je i da svaki nastavnik bude digitalno neovisan, da ima svoje prijenosno računalo, te da svaka učionica ima barem projektor, ako ne pametnu ploču ili interaktivni ekran, i da digitalizacija ide u skladu sa uzrastom učenika, zaključila je.

Sastanak u Rijeci je bilo četvrto predstavljanje "Škole za život" u okviru turneje ministarstva, nakon Splita, Primoštena i Zagreba, a slijede Osijek, Vinkovci i Varaždin.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!